Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Süleyman
dc.contributor.authorKankurtay, Süleyman
dc.date.accessioned2021-05-08T07:09:51Z
dc.date.available2021-05-08T07:09:51Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-01-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628736
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinde fonksiyonel olmayan tutumların, yaygın anksiyete eğilimleri üzerinde herhangi bir yordama gücünün olup olmadığını incelemek ve bu yordamada bilişsel duygu düzenleme stratejilerin aracı rolünün olup olmadığını saptamaktır. Araştırmanın örneklemi İstanbul Kent Üniversitesi; İnsan ve Toplum Bilimleri, Sağlık Bilimleri, Sanat ve Tasarım, Diş Hekimliği Fakülteleri ve Sosyal Bilimler Enstitüsü öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmaya 369 kadın ve 105 erkek olmak üzere toplam 474 öğrenci katılmıştır. Bu araştırmada veriler, `Sosyo-Demografik Bilgi Formu`, `Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Ölçeği Kısa Formu (FOTÖ- 17)`, `Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği`, `Yaygın Anksiyete Bozuklu-7 (YAB-7) Ölçeği` ve `Beck Anksiyete Ölçeği` ile elde edilmiştir.Araştırmada, fonksiyonel olmayan tutumlar, bilişsel duygu düzenleme stratejileri ve yaygın anksiyete arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, Fonkisyonel olmayan tutumların yaygın anksiyete üzerindeki bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin kısmi aracı rolü olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine whether dysfunctional attitudes have any predictive effect on generalized anxiety tendencies in university students and to determine whether cognitive emotion regulation strategies have a mediator role in this effect. The sample of the study is collected from the Istanbul Kent University; It consists of students of Human and Social Sciences, Health Sciences, Art and Design, Faculty of Dentistry and Graduate School of Social Sciences. A total amount participation of 474 students, 369 women and 105 men.In this study, the data were obtained from `Socio-Demographic Information Form`, `Dys-Functional Attitudes Scale Short Form (DAS-17)`, `Cognitive Emotion Regulation Scale`, `Generalized Anxiety Disorder-7 (GAD-7) Scale` and `Beck Anxiety Scale`.In this study, it is determined that there is a significant relationship between dysfunctional attitudes, cognitive emotion regulation strategies and generalized anxiety. In addition, dys-functional attitudes were found to have a partial mediating role of cognitive emotion regulation strategies on generalized anxiety.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde fonksiyonel olmayan tutumların yaygın anksiyete eğilimleri üzerindeki etkisinde bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin aracı rolü
dc.title.alternativeIntermediary role of cognitive emotion regulation strategies in the effect of generalized anxiety tendencies of dysfunctional attitudes in university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-15
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmClinical psychology
dc.identifier.yokid10327840
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid648215
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess