Show simple item record

dc.contributor.advisorSungur, Mehmet Zihni
dc.contributor.authorDinçsoy, Başak
dc.date.accessioned2021-05-08T07:09:48Z
dc.date.available2021-05-08T07:09:48Z
dc.date.submitted2021
dc.date.issued2021-04-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628726
dc.description.abstractBu araştırmada romantik ilişki yaşayan bireylerde sosyal medya bağımlılığı düzeyi ile romantik ilişkide güven duygusu ve doyum arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmayı 18 yaşın üzerinde olan ve en az 6 aydır aynı kişi ile romantik ilişki yaşayan evli veya bekar bireyler oluşturmaktadır. Sosyal medya bağımlılığı, romantik ilişkilerde güven ve ilişki doyumu arasındaki ilişkiyi ölçmek için bu araştırmada dört adet ölçek kullanılmıştır. Bu ölçekler; Sosyodemografik Bilgi Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-YF, İkili İlişkiler Güven Ölçeği, İlişki Doyum Ölçeği' dir. Araştırma değişkenleri arasındaki korelasyonlar Pearson korelasyon analizi ile test edilmiştir. Elde edilen bulgular incelendiğinde sosyal medya bağımlılığı ile romantik ilişkilerde güven arasında anlamlı ve negatif korelasyon bulunmuştur. Buna göre sosyal medya bağımlılığı arttıkça, ilişkideki güvenin azaldığı görülmektedir. Bunun yanısıra romantik ilişkilerde güven ile doyum arasında anlamlı ve pozitif korelasyon bulunmuştur. İlişkide güven arttıkça doyumun da arttığı söylenebilir. Yapılan hiyerarşik regresyon analizi sonuçlarına göre sosyal medya bağımlılığının güveni anlamlı ve negatif yönde yordadığı, romantik ilişkide sosyal medya bağımlılığı arttıkça güvenin azaldığı görülmüştür. Demografik değişkenlerden sadece yaşın doyumu anlamlı ve negatif yönde yordadığı ve yaş arttıkça doyumun azaldığı tespit edilmiştir. Bunun yanısıra romantik ilişkideki güvenin doyumu anlamlı ve pozitif yönde yordadığı ve ilişkide güven arttıkça doyumun da arttığı görülmektedir. Elde edilen bu bulgular diğer araştırmaların bulguları ile karşılaştırılmış ve tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya Bağımlılığı, Romantik İlişkilerde Güven, Romantikİlişkilerde Doyum
dc.description.abstractThe main purpose of the present study is to examine social media addiction with respect to trust and satisfaction in romantic relationships. The participants of the study were 197 adults (167 females, 30 males) over the age of 18 and currently having romantic relationship minimum for 6 months with same partner. Data were gathered randomly via internet by administering four instruments; Social Media Addiction Scale- Adult Form, The Dyadic Trust Scale, Relationship Satisfaction Scale and Demographic Information Form. Correlations between research variables tested by Pearson correlation analysis. According to the findings of this analysis, there was a statistically significant and negative correlation between the values of social media addiction and trust in romantic relationships. Accordingly it was seen that if the the level of social media addiction increases 'trust'in romantic relationship decreases. Consistent with the literature, there was a statistically significant and positive correlation between trust and satisfaction in romantic relationships. As a result of first hierarchical regression analysis, age and trust in romantic relationships were found to be associated with the relationship satisfaction. This association indicated that if the age of participants increases, relationship satisfaction decreases. And consistent with the literature trust was found to be associated with the relationship satisfaction, participants having higher levels of trust reported higher levels of relationship satisfaction. As a result of second hierarchical regression analysis, there was no association found between demographic variables and trust in relationships, however social media addiction was significantly associated with the trust in romantic relationship. This association indicated that as expected, participants having higher levels of social media addiction reported lower levels of trust in romantic relationship. Findings were discussed in the light of the relevant literature. Finally implications of the study and recommendations for further research are presented. Keywords: Social Media Addiction, Trust in Romantic Relationships, Satisfaction in Romantic Relationships.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleSosyal medya bağımlılığının romantik ilişkilerdeki güven duygusu ve ilişki doyumu açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of social media addiction with respect to `trust` and `satisfaction` in romantic relationships.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-09
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10328376
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid655098
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess