İlkokullarda örgüt kültürü ve örgütsel yaratıcılık ilişkisinin yönetici ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi: Balıkesir ili örneği
dc.contributor.advisor | Zencirci, İsmail | |
dc.contributor.author | Meriç, Çağla | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:27:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:27:20Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-07-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62870 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı eğitim örgütlerinde yönetici ve öğretmenlerin örgüt kültürü düzeyleri ile örgütsel yaratıcılık algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Balıkesir il genelindeki ilkokullarda görev yapan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Balıkesir ili Karesi ve Altıeylül ilçelerindeki toplam 23 ilkokulda çalışan 486 öğretmen ve 56 yönetici oluşturmaktadır. Araştırmada örgüt kültürü algısını ölçmek için `Örgüt Kültürü Ölçeği`, örgütsel yaratıcılık algısını ölçmek için ise `Örgütsel Yaratıcılık Ölçeği` olmak üzere iki farklı ölçek kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 17.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Sayı, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı t-testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve farklılığa neden olan grubun tespitinde Tukey Post Hoc testi kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişkiyi Pearson korelasyon, etki ise regresyon analizi ile test edilmiştir.Bu araştırma sonucuna göre, ilkokullarda yönetici ve öğretmenlerin örgüt kültürü düzeyi ve örgütsel yaratıcılık algıları arasında yüksek düzeyde (.874) bir ilişki belirlenmiş olup; ilkokullardaki yönetici ve öğretmenlerin genel örgüt kültürü düzeyinin genel örgütsel yaratıcılık algısı düzeyini arttırdığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Örgüt Kültürü, Yaratıcılık, Örgütsel Yaratıcılık. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is that the determination of relationship between administrators and teachers' organizational culture level and their perceptions of organizational creativity in educational organizations. The research universe comprises primary schools' teachers and administrators serving in Balıkesir province-wide in the academic year of 2013-2014. On the other hand, the sample of the survey is 486 teachers and 56 administrators serving in Karesi and Altıeylül districts' total 23 primary schools within the province of Balıkesir. In the research, `Organizational Culture Scale` for the measuring the perception of organizational culture and `Organizational Creativity Scale` for the measuring the perception of organizational creativity were used as two different scales. The datas obtained in the research were analyzed by using Statistical Package for Social Sciences (SPSS) for Windows 17.0. Descriptive statistical methods (number, percent, mean, standard deviation) were used when evaluating the datas. The t-test for difference between the two groups in the comparison of quantitative datas, the parameters' one-way analysis of variance (ANOVA) in case of more than two groups cross-group comparison and Tukey Post Hoc test for determination of the group causing diversity were used. The relation between dependent and independent research's variables was tested with Pearson Correlation, and as for the effect upon it was tested with the regression analysis. According to the results of this research, high level (.874) relation for primary school administrators and teachers perceptions between their level of organizational culture and organizational creativity was designated; and so, primary school administrators and teachers' general level of organizational culture was found to increase the level of perception of organizational creativity.Key Words: Organizational Culture, Creativity, Organizational Creativity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokullarda örgüt kültürü ve örgütsel yaratıcılık ilişkisinin yönetici ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi: Balıkesir ili örneği | |
dc.title.alternative | Assessing the relationship between organizational culture and organizational creativity in primary schools based on administrators and teachers' views: Balıkesir province illustration | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-25 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | School culture | |
dc.subject.ytm | Organizational creativity | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Organizational culture | |
dc.identifier.yokid | 10192613 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 511879 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Teftişi Bilim Dalı |