Dengeli konsol köprü tasarımı ve performans değerlendirmesi
dc.contributor.advisor | Karaşahin, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çift, Ömer Faruk | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:08:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:08:58Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628700 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada öncelikle öngerilme metoduyla inşa edilen dengeli konsol köprü uygulaması hakkında genel bilgilere yer verilmiştir.Dengeli konsol köprü uygulamasının bilgisayar programıyla üç boyutlu modellemesi oluşturulmuş ve sonlu elemanlar yöntemiyle analizi yapılmıştır. Köprüye etkiyen yüklerle kombinasyonlar oluşturulmuş ve en kritik yüklemeye göre maksimum kesit tesirleri belirlenmiştir.Ön boyutlandırma kısmından sonra C40 ve C50 beton sınıfları için iki ayrı model oluşturulmuş; bu modeller için kesit boyutları, kesit tesirleri, ağırlık ve maliyet karşılaştırılması yapılmıştır. Ayrıca modeller üzerinde sismik analiz yapılarak deprem anındaki periyotlar ve yatay, düşey yer değiştirmeler hesaplanarak karşılaştırma yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, firstly, general information has been given about balanced console bridge construction constructed by prestressing method.A three-dimensional modeling of the balanced console bridge application was made with a computer program and analyzed with the finite element method. Combinations were made with loads that acted on the bridge and maximum cross-sectional effects were determined according to the most critical loading.After the pre-sizing section, two separate models were created for C40 and C50 concrete classes; the cross-sectional dimensions, cross-sectional effects, weight and cost were compared for these models. In addition, seismic analysis was performed on the models the periods, the horizontal and vertical displacements at the moment of the earthquake were calculated and compared. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Dengeli konsol köprü tasarımı ve performans değerlendirmesi | |
dc.title.alternative | Balanced console bridge design and seismic performance assesment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10148271 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 492466 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |