Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Ümit
dc.contributor.authorÖzer, Muhammet
dc.date.accessioned2021-05-08T07:08:58Z
dc.date.available2021-05-08T07:08:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628699
dc.description.abstractGünümüzde gelişen otomobil teknolojisi için sürüş dinamiğinde, hareketlerdeki esneklik oldukça önemli bir yer almaktadır. Eğlence, uzaysal hareketler ve simülasyon alanlarında bu platformlar yaygın olarak kullanılmaktadır. Çalışmanın bu kapsamdaki amacı, bir aracın özgür hareket etmesini ve hareket halinde iken üzerinde bulunan platformu dengede tutmayı sağlamaktır. Bu tez çalışmasında, araçtaki tekerlek sistemi tüm tekerlerin kontrolleri ayrı ayrı yapılarak özelleştirilmiş ve aracın üzerine yerleştirilen denge platformunun dengeyi sağlaması gerçekleştirilmiştir. Aracın dört tekerleği bulunmakta ve tüm tekerlekler istenilen açılarda dönmesi için amaca uygun olarak tasarlanmıştır. Tekerleklerin açısal hesaplamalarında Ackermann Yönlendirme Geometrisinden faydalanmıştır. Denge Platformunda ise 3x3 bağlantı modeline sahip ve paralel bir mekanizma yapısında olan Stewart Platformu tasarlanmıştır. Platformun bu modeli ile doğrusal ve açısal birçok hareketi yaptırmak mümkündür. Tekerlek sistemi ve platform için yapılan tasarımlar birleştirilerek, sistem bir bütün heline getirilmiştir. Sistem manuel ve otomatik olarak çalışabilmektedir. Yapılan tez çalışmasında sistem durumunun gerçek zamanlı izlenmesi için mobil uygulama hazırlanmıştır. Çalışma tamamlanarak, çalışma sürecinde tekerlek sisteminin ve platformun karşılaşabileceği olaylar senaryolaştırılarak cihaz ile denemeler yapılmıştır. Faydalı model üzerinde yapılan testler neticesinde hareket esnekliği ve sistemin amacına uygun denge hareketlerini sağladığı gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractFor today's developing automobile technology in driving dinamics, the elasticity in movements has an important place. It is seen that the platforms are being frequently used in the areas of entertainment, spatial movements and simulations. It is possible to perform a few linear and angular moves according to the platform model. Our purpose on this thesis is to provide an independent drive and keep carrier shaft on the balance while the vehicle on the move.On thesis project, steering system on the vehicle has been specialised and balancing platform on the vehicle has been achieved to keep the balance. Vehicle has four wheels and they, all, have been designed for the requested rotation. Ackermann Steering Geometry has been used for the calculations of wheel angles. And on the balancing platform, Stewart Platform, which has the 3x3 connection model and parallel structure, has been designed. It is possible to make a lot of linear and angular moves with this model of platform. Steering system and platform designs have been become one unit of structure by assembling. System can be operated manually and automatically. A mobile application has been written to monitor the status of the system simultaneously.Steering system and platform of the vehicle have been tested in case of potential scenarios during operations. As the result of the tests on the utilized model, it is observed that it fits the purpose of requested elasticity and balancing movements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMekatronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechatronics Engineeringen_US
dc.titleStewart platformu ile üst plaka dengeleyici ve açısal teker kontrollü hibrit araç prototip uygulaması
dc.title.alternativeImplementation of hybrid vehicle prototype with upper plate balancer stewart platform and angular controlled wheels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentMekatronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10240214
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583535
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess