Show simple item record

dc.contributor.advisorBildik, Selçuk
dc.contributor.authorÖztürk, Cihangir
dc.date.accessioned2021-05-08T07:08:56Z
dc.date.available2021-05-08T07:08:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628692
dc.description.abstractŞehirleşmenin etkisi ile yapı yoğunluğunun yüksek olduğu yerlerde kazıların yapılması,otopark gibi ihtiyaçlar nedeniyle daha fazla bodrum kat ihtiyaçları, arazideki kot farklarının fazla olması nedeniyle kazı çalışmaları esnasında geçici önlemler alınması zorunlu hale gelmiştir.Kazı çalışmaları esnasında iksa sistemlerinin tasarımı kadar uygulanmasının doğru olması büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada bir vaka örneği ele alınarak geri analizler yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar değerlendirilerek iksa sistemindeki hasarlar ncelenmiştir. Sonlu elemanlar programı kullanılarak geri analizler yapılarak, sahada ölçülen deformasyonlarla karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre çözüm önerileri üzerinde durulmuştur. Ayrıca hassaslık nalizleriile iksa sistemine etkiyen parametreler araştırılmıştır. İçsel sürtünme açısının iksa sistemi tasarımını doğrudan etkilediği görülmüştür.
dc.description.abstractThe high density of buildings due to the effect of urbanisation, the need of more basement areas for parking spaces and due to the high level of elevation differences from the groundlevel, temporary retaining systems have become mandatory during the excavations.The application of the retaining systems is also important as much as the design of theexcavation works. In this study, a case study was considered, and back analyses were performed. The results and the damages that occurred in the retaining system were evaluated.Back analyses were performed by using finite element program, and the obtaineddeformations were compared with the deformations measured in the field.Emphasis on solutions were made based on the results obtained. In addition, sensitivityanalyses have been carried out to investigate the parameters affecting the retaining system. It has been concluded that the angle of internal friction directly affects the design of the retaining system.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleİKSA sistemlerinin sayısal olarak incelenmesi
dc.title.alternativeNumerical investigation of shoring systems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-12
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10285977
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid592496
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineİnşaat Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess