Eğitim ve öğretim hayatında öğrencilere, iş sağlığı ve güvenliği dersinin zorunlu ders olarak uygulanmasının gerekliliği ve eğitimin hangi seviyede verilmesinin verimli olacağının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Avcıata, Ulvi | |
dc.contributor.author | Şener, Ahmet Salih | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:00:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:00:21Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-06-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628644 | |
dc.description.abstract | Dünyadaki gelişmiş ülkelerde, 19. yüzyıl sonlarında uygulamaya konulan ve 20. yüzyıl ortalarında kanunlaşarak kamu düzeninin bir parçası haline gelmiş olan `İş Sağlığı ve Güvenliği` konusu, ülkemizde 2012 yılında çıkarılan bir kanunla bütün alanlarda uygulanmaya başlanmış ve zorunlu hale getirilmiştir. Konunun esas öneminin kavranması ve kültürel bir bilinç oluşturulması; ancak iyi bir eğitim ile sağlanabilir. Ülkemizde birçok insan iş hayatına başlayana kadar, çoğunlukla üniversite eğitimi de dahil olmak üzere; hiç bir eğitim seviyesinde `İş Sağlığı ve Güvenliği` kavramını duymuyor. Eğitim ve öğretim hayatını tamamlayıp; İş hayatına başladığında, İSG eğitimi almaya başlıyor. Böyle hayati bir konuda, bu kadar geç başlayan eğitim sürecinin verimsizliği ise; ülkemizde meydana gelen iş kazaları ve meslek hastalıklarının fazla olmasından anlaşılmaktadır.Bu çalışmanın maksadı; Eğitim ve Öğretim hayatı boyunca öğrencilere `İş Sağlığı ve Güvenliği` dersinin zorunlu ders olarak verilmesinin gerekli olup olmadığının ve eğer gerekli ise; Hangi seviyede bu eğitimin verilmesinin uygun olacağının araştırılmasıdır. Bu çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, İSG Eğitiminin zorunlu ders olmasının gerekliliği incelenmektedir. Bu inceleme üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, mevcut İSG Eğitimin nasıl uygulandığı açıklanmaktadır. İkinci bölümde, öğrencilere verilecek zorunlu derslerin ve bu derslerin nasıl belirlendiği araştırılmaktadır. Üçüncü bölümde ise; İSG Dersinin zorunlu olup olmaması gerektiği incelenerek, zorunlu olmasının gerekçeleri açıklanmaktadır.İkinci ana bölüm ise, bu eğitimin hangi seviyede verilmesinin daha verimli olacağının incelenmesidir. Üç kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda eğitimin hangi seviyede verilmesinin verimli olacağı araştırılmaktadır. İkinci kısımda konu ile ilgili bir anket çalışması mevcuttur. Üçüncü kısımda ise, verilecek eğitimin süre ve kapsamı araştırılmaktadır. Sonuç olarak, İSG Eğitimi çok önemli bir eğitimdir, mutlaka her bireyin bu eğitimi zamanında alması gerekmektedir. Ancak bu şekilde toplumsal bir bilinç ve güvenlik kültürü oluşturulabilir. Böylece birçok insanın hayatını kaybetmesine veya yaralanmasına, bununla birlikte birçok maddi ve manevi kayıplara neden olan; iş kazaları ve meslek hastalıklarını daha az seviyelere indirmiş oluruz.Anahtar Kelimeler: Zorunlu İSG Eğitimi, İSG Dersi, İş Güvenliği Kültürü | |
dc.description.abstract | The term `Occupational Health and Safety` which was introduced in developed countries of the world in the late 1900`s and became part of the public order by law in the mid 20th Century. This has been started to be applied in all areas with a law enacted in 2013 in our country and was made compulsory. The comprehension of the main theme and the formation of a cultural consciousness; only can be achieved through good training. Many people in our country do not hear the concept of `Occupational Health and Safety` at all levels of education, including university education, until they start working. In such a vital issue, the inefficiency of the education process that started so late; It is understood that the occupational accidents and occupational diseases that are happening in our country are excessive.The purpose of this study is to investigate whether it is necessary for the students to give `Occupational Health and Safety` as a compulsory course and if so, to which level this education should be given. This study consists of two main parts. In the first part, the necessity of OHS training as a compulsory course is examined. This review consists of three parts. In the first part, it is explained how the current OHS training is applied. In the second part, the compulsory courses to be given to the students and how these courses are determined are being investigated. In the third chapter; By examining whether or not the OHS lesson should be mandatory, the necessity of being obligatory is explained.The second main section is to examine what level of education will be more productive. It consists of three parts. In the first part, it is investigated which level of education will be effective. In the second part, there is a questionnaire about the subject. In the third part, the duration and scope of the education to be given are investigated. As a result, OHS Training is a very important training, and every individual must take this training on time. However, a social consciousness and a culture of security can be created in this way. Thus, we reduce the number of work accidents and occupational diseases that affect many people's lives and causes many material and spiritual losses.Key Words: Occupational Health and Safety Consciousness, OHS Education, Compulsory OHS Lesson at school. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim ve öğretim hayatında öğrencilere, iş sağlığı ve güvenliği dersinin zorunlu ders olarak uygulanmasının gerekliliği ve eğitimin hangi seviyede verilmesinin verimli olacağının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analizing the requarement of health and safety as a compulsory subject for every student, during education period and the timing of this | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-12 | |
dc.contributor.department | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10157367 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 623527 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | İş Güvenliği ve Sağlığı Bilim Dalı |