The role of extensive reading on vocabulary development
dc.contributor.advisor | Tütüniş, Birsen | |
dc.contributor.author | Tiryaki, Züleyha Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:51:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:51:06Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628576 | |
dc.description.abstract | Bu çalımanın temel amacı, ders dıı kitap okumanın ngilizce?yi ikinci dil olarakörenen örencilerin kelime daarcıını gelitirmesinde herhangi bir rolü olupolmadıını ortaya çıkarmaktır. Bu dorultuda bir vakıf üniversitesinin 2010-2011akademik yılı güz döneminde küçük ölçekli bir aratırma yürütülmütür. Balangıçseviyesindeki 100 örenci seçilmi, kontrol ve deney grubu olarak ikiye ayrılmıtır.Deney grubuyla ders dıı okuyacakları dört adet basamaklı okuma kitabı seçilmitir.Güz dönemi boyunca deney grubu örencilerinden dönem sonuna kadar dört kitabınokunmasının tamamlanması istenmiken, kontrol grup örencileri herhangi bir okumakitabına maruz bırakılmamılardır. Fakat, her iki grupta okul yönetimi tarafından bir anangilizce ders kitabının, güz dönemi sonuna kadar, ilk üç ünitesinin ilenmesi olarakbelirlenmi ders planına uymakla sorumlu tutulmulardır. Sonrasında her iki grupdönem baında, balangıç seviyesinde olduklarını göstermek amaçlı bir ön-test vedönem sonunda, kelime daarcıklarında herhangi bir gelimenin gözlemlenlenipgözlemlenmediini göstermek amaçlı son-test almıtır. Sonunda bu sonuçlar analizedilmi ve iki grup arasında kelime daarcıı geliimi açısından bir fark ortaya çıkıpçıkmadıı karılatırılmıtır. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is, to reveal whether extensive reading has any role onvocabulary development of elementary level ESL (English as a Second Language)students. To this respect, a small-scale classroom research was carried out at a privateuniversity in the fall term of 2010-2011 academic year. 100 elementary level studentswere chosen and they were divided into experimental and control groups. Withexperimental group the materials for extensive reading were selected. Those materialswere four graded readers. Control group was not exposed to any extensive readingduring the fall term whereas students of the experimental group were asked to readthose graded until the end of the fall term. However, both groups were responsible fromthe syllabus which was designed by school administration and it involved studying threeunits of a main course book until the end of the fall term. Then both groups took a pretestat the beginning of the term to display that they were at elementary level and a posttestat the end of the term to present whether any improvements were observed in theirvocabulary or not. Finally the results were analyzed and compared to find out whetherany difference occurred between two groups in terms of vocabulary development. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The role of extensive reading on vocabulary development | |
dc.title.alternative | Sınıf dışı okumanın kelime hazinesi gelişimindeki rolü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Extracurricular activities | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Reading activities | |
dc.subject.ytm | Reading behaviours | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.identifier.yokid | 10005338 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331877 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |