Show simple item record

dc.contributor.advisorÖge, Ercan
dc.contributor.authorGürbüz, Tamer
dc.date.accessioned2021-05-08T06:51:06Z
dc.date.available2021-05-08T06:51:06Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628575
dc.description.abstractHer ne kadar eğitim geleneksel olarak bakıldığında ideal bir kadın mesleği olarak görülse de, kadınlar genel olarak daha çok sınıfa giren ders öğretmeni konumundadır. İçlerinde eğitim yöneticisi olanı oldukça azdır. Araştırmalar bize; sosyal, kültürel ve geleneksel inançların, hala kadınların davranışlarını ve tercihlerini belirlemekte olduğunu göstermektedir. Kadının kendi irade ve arzusu tam olarak toplumda karşılık bulabilmiş değildir. Eşinden kaynaklanan destek azlığı, danışman eksikliği, yöneticilik ve annelik arasındaki rol çatışması gibi nedenler buna kanıt olarak sayılabilir. Elbette, kadının kendi algılamasından kaynaklanan bir takım içsel engelleri de bulunmaktadır. Geleneksel açıdan öğretim, eş ve anne kavramları bir bütün olarak kadın rolünün tamamlayıcı olarak kabul edilse de, kadın yönetim açısından bu role aykırı olarak görülmektedir.Anahtar kelimeler: Cam tavan, okul yönetimi, kadın yönetici.
dc.description.abstractAlthough education is traditionally seemed to be an ideal women?s profession women are generally in a position of class teachers who enters classroom. Among them, there are a few women that become education administrators. Studies show us that social, cultural and traditional beliefs still set female behaviours and preferences. Woman?s own will and desire are not literally answered in society. Such reasons as; husband?s lack of support, consultant deficiency, dual roles of administration and motherhood can be considered evidence. Obviously women have some internal obstacles about self perception. Even though in traditional perpective it is accepted that education, wife and mother concepts are the complementary roles of women, administration is regarded to be against this role.Key words: Glass ceiling, school administration, woman administratoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDevlet liselerinde görev yapan kadın öğretmenlerde cam tavan sorunu: İstanbul ili örneği
dc.title.alternativeWomen state high school teachers to official duties in the glass ceiling problem: The case of istanbul city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid394941
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449700
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess