Esnek çalışmanın bir türü olarak uzaktan çalışma ve İstanbul Aydın Üniversitesi`nde konuyla ilgili bir araştırma
dc.contributor.advisor | Ayrancı, Evren | |
dc.contributor.author | Şimşek, Esra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:51:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:51:04Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628569 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada esnek çalışma da dikkate alınarak, iş tatmini konusu ele alınmıştır. Katılımcıların cinsiyetleri, eğitim durumları ile medeni halleri gibi demografik unsurlarına göre iş tatminleri ve iş tatmini faktörlerinin farklılık gösterip göstermedikleri irdelenmiştir. Esnek çalışma kapsamında uzaktan eğitim dikkate alınarak, bir vakıf üniversitesinde yer alan ve hem sınıf ortamında hem de uzaktan eğitim yoluyla ders veren öğretim elemanlarından bu kişilerin demografik özellikle ve iş tatminleriyle ilgili veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin güvenilirlik analizlerini takiben, gerek sınıf ortamında ve gerekse uzaktan eğitim yoluyla ders vermekten duyulan iş tatminlerinin istatistiksel yapılarını ortaya çıkarmak için keşfedici faktör analizleri yapılmıştır. Daha sonra her bir demografik unsura göre ortaya çıkan iş tatmini faktörlerinin farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. O halde araştırmanın amacıiş tatmini faktörlerinin demografik unsurlarla olan ilişkilerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre sınıf ortamında ders vermekten duyulan iş tatmini üç; uzaktan eğitim yoluyla ders verme görevinden duyulan iş tatmini ise dört adet faktöre dayanmaktadır. Katılımcıların iş tatmini faktörleri neredeyse hiçbir demografik özelliklerine göre farklılık arz etmemektedir. Ulaşılan bir başka sonuca göre katılımcılar orta düzeyde iştatmini duyarlarken, bazı faktörler açısından ise iyi düzeyde tatmin olmaları söz konusudur. Anahtar kelimeler: Esnek çalışma, iş tatmini, iş tatminini etkileyen faktörler, yükseköğretim | |
dc.description.abstract | In this study, job satisfaction is handled considering flexible working. It is examined whether job satisfaction or job satisfaction factors differs acording to the demographic facts of gender, age, educational background and marital status of the participants. Within the context of flexible working, data on job satisfaction and demographic aspects of lecturers, who lecture in class and in distance education, in a private university is collected. Following the credibility of collected data, exploratory factor analysis is carried out to reveal the statistical structure of job satisfaction either in class environment or in distance education. Following, it is examined whether job satisfaction factors according to each demographic factors differ or not. Therefore, the aim of this study is to reveal the relation of job satisfaction factors with demographic factors. According to the results of the study, job satisfaction of lecturing in class environment is grounded on three and job satisfaction of lecturing in distance education is grounded on four factors. Participants? job satisfaction factors aren?t presented according to almost any of the demographic factors. In the sense of another attained result, while participants satisfy mediumlevel job satisfaction, they are matter of being satisfied in high level in terms of other factors. Keywords: Flexible working, job satisfaction, factors affecting job satisfaction, higher educatio | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri | tr_TR |
dc.subject | Labour Economics and Industrial Relations | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Esnek çalışmanın bir türü olarak uzaktan çalışma ve İstanbul Aydın Üniversitesi`nde konuyla ilgili bir araştırma | |
dc.title.alternative | Remote working as a type of flexible working and a related case study in Istanbul Aydın University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Home work | |
dc.subject.ytm | Work environment | |
dc.subject.ytm | Study type | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Telework | |
dc.subject.ytm | Flexible working hours | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Flexible working | |
dc.identifier.yokid | 465576 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331130 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | İnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı |