Mahalli idarelerin yargısal denetimi
dc.contributor.advisor | Özeroğlu, Ali İhsan | |
dc.contributor.author | Karataş, İhsan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:51:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:51:03Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628564 | |
dc.description.abstract | Denetim, yönetimin ortaya koyduğu standartlardan hareket ederek uygulamanın bu standartlara ve planlanan esaslara göre durumunu ortaya koymak ve mevcut standartlarda yapılması gereken değişiklikler varsa öneriler getirmektir. Denetimin temel amaçları karar alıcılara geçerli bilgiler sunmak, hata ve suiistimalleri önlemek ve yönetimde rasyonelliği sağlamaktır.Devlet organlarını denetlemekle görevli olan denetim kuruluşlarının uygulaması gereken bazı önemli ilkeler vardır. Denetim ilkeleri denetimde objektifliği, dürüstlüğü, şeffaflığı sağlaması ve denetlenenler üzerinde güven sağlaması açısından önemlidir. Denetime hakim olan temel ilkeler; dürüstlük, bağımsızlık, tarafsızlık-nesnellik-güvenirlik, yasallık ve yeterlilik olmak üzere beş tanedir.Çalışmamızın konusunu teşkil eden mahalli idarelerin yargısal denetimi, demokratik toplumun en vazgeçilmez unsurları arasında yer almaktadır. Mahalli idarelerin tarafsız ve bağımsız yargı kuruluşlarınca denetlenmesi, o ülkenin demokratik düzeyini belirlemektedir. Bu açıdan mahalli idarelerin kurulması, organları, organlık sıfatlarını kazanma ve kaybetmeleri Anayasa'da güvence altına alınmıştır.Halkın yönetime katılarak, idareyi denetlediği en etkili ve en kolay yer mahalli idarelerdir. Mahalli idarelerin denetiminde en çok başvurulan yol ise vesayet denetimidir. Yargısal denetime çok istisnai durumlarda başvurulmaktadır. Bunun sebebi ise yargı mercilerince verilen kararların taraflar için çok ağır sonuçlar doğurduğunu gösterebiliriz. Ayrıca yargısal denetime başvuracak kişilerin önceden yasalar ile belirlenmiş olması, yine yargısal denetim neticesinde verilecek kararların önceden az çok belli olması, bu denetim yoluna ancak sınırlı ve istisnai durumlarda gidildiğini göstermektedir.Yargı mercilerini en çok uğraştıran sorunlar belediyeler ile ilgili sorunlardır. Çalışmamızda belediye organlarının yargısal denetimi ile ilgili ayrıntılı açıklamalar yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | Auditing moves to the standards put forward by the administration and sets out the standards and status of the planned project implemented according to the principles and makes suggestions if there are necessary amendments to existing standards. Main purposes of auditing are to provide information, to prevent faults and abuses and to make rationalism on administration possible.There are some rules that auditing institutions have to do to audit the government organs. Auditing rules are important to provide objectivity, transparency, honesty and to provide confidence on the organs that is audited. There are five essential rules of auditing: honesty, independence, fairness-objectivity-confidence, legal and sufficiency.The topic of the work that is judicial review of local administration is indispensable element of democratic society. Auditing of local administration from Objective and independent institutions determines the level of democracy in a country. For this reason, establishment of local administration, its organs, gaining and losing properties of organs guaranteed under the Constitution.The suitable place to audit the administration by people `s participating in public administration is local administration. The best way to audit the local administration is guardianship auditing. Judicial auditing is for only exceptional cases because decision of judicial authority may cause serious consequences. In addition, people who apply to be pre-determined by the laws of judicial control and as a result of judicial decisions given in advance to be certain more or less show that this auditing is for only exceptional and limited circumstances.Problems that judicial authority struggle a lot are problems of municipalities. There is detailed information about judicial auditing on municipality organs in this study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.subject | Siyasal Bilimler | tr_TR |
dc.subject | Political Science | en_US |
dc.title | Mahalli idarelerin yargısal denetimi | |
dc.title.alternative | Judical review of local authorities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Judical rewiew | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Local administrations | |
dc.identifier.yokid | 464844 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331134 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Mahalli İdareler ve Yerinden Yönetim Bilim Dalı |