Turkish EFL teachers` beliefs regarding reading strategies
dc.contributor.advisor | Kesen Mutlu, Aynur | |
dc.contributor.author | İlk, Serdil | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:51:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:51:02Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628561 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin okuma stratejileri konusunda sahip oldukları inançları ve derste uyguladıkları stratejileri araştırmaktır.Öğretmenlerin okuma stratejilerine ait inançlarını belirlemek için anket ve görüşme yapılmıştır. Bu çalışma İstanbul Aydın Üniversitesi Yabancı Diller bölümünde görev yapan 50 İngilizce öğretmeni ile yapılmıştır.Elde edilen veriler niceliksel ve niteliksel analizler yapılarak öğretmenlerin kullandıkları okuma stratejileri ile öğretmenlerin cinsiyeti, eğitimi gibi değişkenlerle bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Anahtar kelimeler:Okuma stratejileri,Öğretmenlerin inançları | |
dc.description.abstract | The present study aimed to explore EFL teachers? beliefs regarding reading strategies. In order to identify teachers? beliefs on reading strategies, a questionnaire and semi-structured interviews were used. The study was carried out with 50 participants working at English preparatory school of Istanbul Aydın University. The obtained data was analyzed by utilizing both qualitative and quantitative analysis to investigate whether there is a relationship between teachers? use of strategies and such variables as gender, degree,?.etc. The results of the study revealed that there aren?t any statistical relationships between the teachers? gender, degree,years of teaching reading and the strategies they use in the classroom.On the other hand,there is a statistical relationship between the teachers? experiences in teaching and the pre-reading strategies they use. Key Words:Reading strategies, Teachers? beliefs | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Turkish EFL teachers` beliefs regarding reading strategies | |
dc.title.alternative | Türk İngilizce öğretmenlerinin okuma stratejileri ile ilgili inançları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Reading strategies | |
dc.identifier.yokid | 458512 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331142 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |