Show simple item record

dc.contributor.advisorKesen Mutlu, Aynur
dc.contributor.authorİlk, Serdil
dc.date.accessioned2021-05-08T06:51:02Z
dc.date.available2021-05-08T06:51:02Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628561
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin okuma stratejileri konusunda sahip oldukları inançları ve derste uyguladıkları stratejileri araştırmaktır.Öğretmenlerin okuma stratejilerine ait inançlarını belirlemek için anket ve görüşme yapılmıştır. Bu çalışma İstanbul Aydın Üniversitesi Yabancı Diller bölümünde görev yapan 50 İngilizce öğretmeni ile yapılmıştır.Elde edilen veriler niceliksel ve niteliksel analizler yapılarak öğretmenlerin kullandıkları okuma stratejileri ile öğretmenlerin cinsiyeti, eğitimi gibi değişkenlerle bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Anahtar kelimeler:Okuma stratejileri,Öğretmenlerin inançları
dc.description.abstractThe present study aimed to explore EFL teachers? beliefs regarding reading strategies. In order to identify teachers? beliefs on reading strategies, a questionnaire and semi-structured interviews were used. The study was carried out with 50 participants working at English preparatory school of Istanbul Aydın University. The obtained data was analyzed by utilizing both qualitative and quantitative analysis to investigate whether there is a relationship between teachers? use of strategies and such variables as gender, degree,?.etc. The results of the study revealed that there aren?t any statistical relationships between the teachers? gender, degree,years of teaching reading and the strategies they use in the classroom.On the other hand,there is a statistical relationship between the teachers? experiences in teaching and the pre-reading strategies they use. Key Words:Reading strategies, Teachers? beliefsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleTurkish EFL teachers` beliefs regarding reading strategies
dc.title.alternativeTürk İngilizce öğretmenlerinin okuma stratejileri ile ilgili inançları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading strategies
dc.identifier.yokid458512
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid331142
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess