Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradağ, Mehmet Mete
dc.contributor.authorKonya, Enes Veysel
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:53Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:53Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628523
dc.description.abstractBu araştırma, hizmet içi eğitimin çalışanların motivasyonu üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu 2012 yılında İstanbul'da faaliyet gösteren özel bankalarda çalışan 235 çalışanına uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan banka çalışanlarının tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, hizmet içi eğitim tutumları ve motivasyon düzeylerinin belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Hizmet içi eğitim ve motivasyon arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde korelasyon analizinden, hizmet içi eğitimin çalışan motivasyonu üzerindeki etkilerinin belirlenmesinde ise regresyon analizinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; banka çalışanlarının iş dışı unsurlardan motivasyon sağlama düzeylerinin hizmet içi eğitime yönelik tutumlarından etkilenmediği, işin kendisi ile ilgili unsurlardan motivasyon sağlama düzeylerinin ise istatistiksel olarak etkilendiği belirlenmiştir. Buna göre; banka çalışanlarının hizmet içi eğitime yönelik tutumları arttığında işin kendisi ile ilgili unsurlardan motivasyon sağlama düzeyleri de artmaktadır.
dc.description.abstractThis research was carried out to determine the effects of in-service training on employee motivation. For this aim; a questionnaire was prepared and it is applied on 235 working employees in private banks operating in İstanbul in 2012.The data obtained from the questionnaires were analyzed using SPSS 17.0 statistical software package. Frequency and percentage statistics were used for determining of defined characteristics of the participants, mean and Standard deviation statistics were used for determining the levels of in-service training attitudes and motivation. Correlation analysis was used to determine the relationship between in-service training and motivation, regression analysis was utilized to determine the effects of in-service training on employee motivation.Results of this study; in-service training attitudes is not affected on provided motivational non-businessfactors of bank employees, provided motivatio level is influenced about the work. Accordingly, the bank employees' attitudes towards in-service training increases levels of motivational factors related to the work itself is also increasing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBankalarda hizmet içi eğitimin çalışan motivasyonu üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of in-service training, employee motivation in banks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmBank employees
dc.identifier.yokid462882
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid331152
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess