Show simple item record

dc.contributor.advisorTekin, Uğur
dc.contributor.authorBişkin, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:51Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:51Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628514
dc.description.abstractBu araştırma, Beykoz ilçesinde yaşayan kişilerin marka algısının belirlenmesi bu çerçevede, marka kent yaratma süreci içerisinde, güçlü ve etkili bir kent imajının nasıl oluşturulabileceği konusunu tartışmayı ve değerlendirmeyi amaçlamıştır. Çalışma evreni 2013 yılında İstanbul ili Beykoz ilçesinde yaşayan kişilerdir. Örneklem ise bu kişilerden basit tesadüfi yolla belirlenmiş 202 kişidir.Araştırma, genel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırma ile ilgili veriler ?Beykoz İlçesi Marka Algısı Ölçeği? ve ?Kişisel Bilgi Formu? ile toplanmıştır. İki bölümden oluşan ölçeğin birinci bölümünde kişisel bilgilere, ikinci bölümde, 24 algı ifadesine yer verilmiştir.Ölçeklerden elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı yardımıyla çözümlenmiştir. Ölçeğin geliştirilmesi aşamasında Açıklayıcı Faktör Analizi ve Varimex Dönüştürülmüş Faktör Analizi kullanılarak incelenmiştir. İlk olarak 24 maddenin faktörlenebilirliği incelenmiştir. Kaiser-Meyer-Olkin örneklem yeterlilik ölçüm değeri 0,803 olduğu, Bartlett's sphericity testinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür. Marka Algısı ölçeği için yapılan güvenilirlik analizi sonucu Cronbach alfa katsayısı 0,910 olarak belirlenmiştir.Ölçeğin birinci bölümüyle ilgili verilere ilişkin frekans ve yüzde dağılımı alınmış, araştırmaya katılanların algılamalarının belirlenmesine yönelik olarak aritmetik ortalama ve standart sapma, tutumlar arasında farklılığı ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda ?t? testi, ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Görüşler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı ?=0.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır; Örneklem grubunu oluşturan kişilerin Beykoz İlçesi Marka Algısı Ölçeği puanlarının ortalamalar seviyesinde olduğu görülmüştür.Örneklem grubunu oluşturan kişilerin cinsiyetlerine, medeni durumlarına, eğitim durumlarına ve yaşlarına göre marka algısı düzeylerinin gruplar arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Gelir durumu, çalışılan sektör, meslek, ikamet ve ikamet süresi ise marka algısını etkilediği görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Markalaşma, Kent markalaşması, Marka Kent Beykoz, Ürün Markalaşması, Şehirleşme.
dc.description.abstractThis research is aimed to determine the brand perception of the citizens in Beykoz district and with this perspective in the process on creating a city branding, discuss and estimate how to generate a powerful and efficient city. The study application area is the citizens of Beykoz district during 2013. Sample is 202 random residens.Research is executed with general scanning model the datas of there search are collected with `Beykoz District Brand Perception Scale` and `Personal Information Form` . The scale consist of two parts.,including information in the first part, 24 perception expression in the second part.The datas of the scales coded in computer, decoded by SPSS software. Explanatory Factor Analysis and Varimax Transformed Factor Analysis are used to develop the scale. Firstly, factorising of 24 expression studied. It is observed that Kaiser-Meyer-Olkin sampling sufficiency measuring value is 0,803 and Bartlett's sphericity test is statistically meaningful. The result of the reliability analysis for brand perception determined the Cronbach alfa coefficient as 0,910.The frequency and the percent distribution of the datas in the first part of the scale are studied for the perception determination of the participants's arithmatic average and standard deviation. In order to show the difference between behaviours in double matching `t` test, when there is more than two variables one way variance analysis is used. The difference between arguments is tested with ? = 0,05 significancy test.The indications of the research are;The marks of the sample residents about Beykoz District Brand Perception Scale are determined around average levels. It is observed that depending on the gender, marital status, education level and age of the sample group there is not a meaningful effect about brand perception. Besides; income, job, occupation, residence and residence duration are observed to effect the brand perception.Keywords: Branding, City Branding, The Brand City Beykoz , Product Branding, Urbanization.?en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleKentlerde markalaşma Beykoz örneği
dc.title.alternativeCity branding the brand city Beykoz
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmİstanbul-Beykoz
dc.subject.ytmMarking
dc.subject.ytmUrbanization
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmCreating city brand
dc.subject.ytmLocal administrations
dc.identifier.yokid465701
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid331104
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineMahalli İdareler ve Yerinden Yönetim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess