The concept of alienation in Tennessee Williams` works
dc.contributor.advisor | Yiğiter, Kemalettin | |
dc.contributor.author | Ergülü, Olcay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:50:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:50:46Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628496 | |
dc.description.abstract | Işık, müzik, sahne düzeni gibi tiyatro öğelerinin yanı sıra, şiirsel dilini ve olağandışı konuları ustaca kullanmasıyla tanınan Tennessee Williams yirminci yüzyılın en iyi Amerikan oyun yazarlarından biri olarak bilinir. Yetenekli bir yazar olan Tennessee Williams insan ruhunu ve insan davranışlarını belirleyen en güçlü güdüleri son derece iyi anlaması sayesinde birçok etkileyici karakter yaratmıştır. Williams eserlerinde bu karakterlerin sadece kimliklerini değil toplumun diğer üyeleriyle olan ilişkilerini de tasvir eder. Williams?ın birçok kadın ve erkek kahramanı, içinde yaşadıkları çevrenin yerleşmiş değerlerine uyum sağlayamadıkları için acı çekerler, bu yüzden genellikle bu karakterlerin zihni bulanıktır ve kendilerine biçilen rolleri yerine getiremezler. Bu bağlamda Williams'ın yarattığı karakterlerde, acı gerçeklerin baskısı altında yabancılaşma duygusunun oluştuğu görülür. Bu karakterler yanılsamanın gölgesinde bir sığınak bulabilmek için gerçeklerden kaçarlar. Ancak gerçeklerden kurtulamazlar ve sonunda yaşamlarına hayal kırıklığı, yalnızlık ve yabancılaşma duygusu içinde devam ederler.Bu çalışma Tennessee Williams'ın, The Glass Menagerie (1944), Portrait of a Madonna (1946), A Streetcar Named Desire (1947), ve The Roman Spring of Mrs. Stone (1950) adlı eserlerindeki karakterleri yabancılaşma kavramı ekseninde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma için özellikle bu dört eserin seçilmesinin nedeni yabancılaşma temasının bu eserlerdeki karakterlerde daha açıkça görülmesi ve oyunun ana temasını oluşturmasıdır. Çalışmanın giriş bölümü Tennessee Williams'ın hayatı ve tiyatrosu hakkında yabancılaşma temasıyla ilişkili olarak genel bilgi vermektedir. İkinci bölümde ise yabancılaşma kavramı önemli düşünürlerin ortaya attığı çeşitli teoriler çerçevesinde tartışılmıştır. Üçüncü bölüm yukarıda adı geçen eserlerde yabancılaşma temasının nasıl işlendiğini incelemektedir. Sonuç bölümü ise genel bir değerlendirme sunar; Tennessee Williams yabancılaşma temasını, farkındalığa ulaşamayarak yanılsamalarını aşamayan karakterlerin iç dünyasını yansıtmak için kullanmıştır.. Anahtar Kelimeler: Yabancılaşma, Yanılsama, Soyutlanma, Özfarkındalık | |
dc.description.abstract | Tennessee Williams who is distinguished with the masterly use of dramatic devices such as light, music, and stage setting, his poetic language as well as the extraordinary themes on which his works are centered is often regarded as one of the greatest American dramatists of the twentieth century. As a gifted writer, Tennessee Williams managed to create many impressive characters since he had an empathetic understanding of the human soul and its most powerful motives, which direct the acts of individuals. He focuses not only depicting their identities but also their interaction with other members of society. Most of his heroes and heroines suffer because they fail to adapt themselves to the established values of the environment in which they live; therefore, they are usually confused and unable to fulfill their prescribed roles. In that sense in most of his works it is noticed that his characters, under the pressure of harsh reality, develop the feeling of alienation. They escape from the reality to seek refuge under the shadow of illusion. However they cannot get rid of the harsh reality and finally, they live their life with the very feeling of frustration, loneliness and alienation.This dissertation aims at exploring Tennessee Williams? characters in some of his works in respect to the concept of alienation. It is important to note that this study covers Tennessee Williams? three major plays and one novel; The Glass Menagerie (1944), Portrait of a Madonna (1946), A Streetcar Named Desire (1947), The Roman Spring of Mrs. Stone (1950). The reason to confine this dissertation to scrutinising these four works is that the feeling of alienation is so distinct in the characters and it plays the central theme in these works. The introduction gives a general information on Tennessee Williams? biography and his theatre in relation to the theme of alienation which shapes his works. In the second chapter the concept of alienation is discussed within the framework of various theories put forward by leading thinkers. The third chapter presents detailed studies of the works and analyse comparatively how this concept is reflected in these works. The conclusion presents a general evaluation that Tennessee Williams dealt with the theme of alienation to project the internal conditions of his characters who, by not showing the capacity to experience an awakening, cannot overcome their illusion.Key Words: Alienation, Illusion, Isolation, Self- Awareness. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Amerikan Kültürü ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | American Culture and Literature | en_US |
dc.title | The concept of alienation in Tennessee Williams` works | |
dc.title.alternative | Tennessee Williams'in eserlerinde yabancılaşma teması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.subject.ytm | American theatre | |
dc.subject.ytm | American literature | |
dc.subject.ytm | Alienation | |
dc.subject.ytm | Williams, Tennessee | |
dc.identifier.yokid | 10003351 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331887 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |