Show simple item record

dc.contributor.advisorOdabaşı, Battal
dc.contributor.authorÇelebi, Tamer
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:39Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:39Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628468
dc.description.abstractİnsanın eğitilmesi, en ilkel topluluklardan başlayarak modern toplumlara kadar üzerinde en çok durulan konuların başında gelmektedir. Gelecek nesillerin eğitilmesi tüm toplumların başlıca amacıdır. Günümüzde teknolojinin çok hızlı gelişmesi, bilim alanındaki ilerlemeler eğitimin önemini daha da arttırmıştır. Eğitime daha çok yatırım yapılmaya ve kaynak ayrılmaya başlanmıştır. Bu anlamda eğitim yöntemleri daha çok sorgulanmaya başlanmıştır. Başarısızlığın nedenlerini saptamaya yönelik çalışmalar da hız kazanmıştır. Öğrenci başarısı, eğitim programlarının tek amacı durumundadır. Okul başarısı öğrencinin bulunduğu okul, sınıf ve derse göre belirlenmiş hedeflere ulaşmada göstermiş olduğu ilerlemedir. Öğrencinin başarısı üzerinde etkili olan birçok değişken bulunmaktadır. Bu değişkenler hemen hemen tümüyle fiziksel, psikolojik, sosyal durum ve çevresel koşullarla ilgili olmakta, öğrencinin durumunu, dolayısıyla başarı düzeyini olumlu ya da olumsuz etkileyebilmektedir. Bu çalışmada, adı geçen değişkenlerin aynı sınıfta okuyan 5 ? 7 yaş grubu üzerindeki etkileri incelenmiştir.Anahtar Kelimeler:1- Eğitim2- Öğretim3- Ders BaĢarısı4- Öğrenci BaĢarısı5- Okul BaĢarısı6- 5-7 YaĢ Grubu
dc.description.abstractHuman education has been a major subject throughout human history starting from the early primitive stages to modern ages. Educating future generations has been the main concern of all communities. Recent developments in technology and science also contribute to the importance of education. As a result, investments on education have increased and more sources are being allocated to this subject. In this field, systematic of education have started to be questioned much more carefully. Moreover, the researches carried out to identify the reasons of failure in education have increased recently. Therefore student success has turned out to be one of the most important goals of education programs. In relation to this concept, school success is determined with the combination of achieved results of students, class and lesson. There are many variables behind the subject of student success. Most of these variables are related to physical, psychological and environmental circumstances. Due to these variables, student success has been effected either in a positive or negative manner. As a result, the effects of the mentioned variables on 5-7 age students in the same class are discussed in this survey.Keywords1-Education2-Schooling3-Class success,4-Student success,5-School success6-5-7 Age Groupen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAynı sınıfta eğitim gören 5-7 yaş gurubu 1.sınıf öğrencilerinin ders başarılarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of success of students aged 5 to 7 having the same education in the first class
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools classes
dc.subject.ytmCombined classes
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10020448
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid353344
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess