Evaluation of ELT books with reference to text linguistics
dc.contributor.advisor | Kılıç, Veysel | |
dc.contributor.author | Baryla, Dorota Kinga | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:50:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:50:39Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628465 | |
dc.description.abstract | Bu günlerde piyasada birçok sayıda ELT kitabı bulunmaktadır.Öğretmenlere, yayıncılar tarafından birçok öğretim materyali sağlanmaktadır. Kitaplar genellikle renkli ve öğrenci dostudur. Bununla birlikte, bir kitap hakkında yargıya varırken, düzenleme tek kriter olmamalıdır. Daha önemli olanı kitaplardaki metinlerdir. Bu makalenin amacı, dilbilim bakış açısıyla çeşitli ders kitaplarındaki metinleri incelemektir.Tez beş bölüme ayrılmıştır. İlk bölüm giriştir. İkinci bölüm, metinleri değerlendirmede gerekli olan teoriden bahsetmektedir. Makalenin üçüncü bölümü, tarafımdan hazırlanan ve öğretmen ile öğrencilere dağıttığım bir anketi ele alıp yorumlamaktadır. Katılımcılara, kullandıkları ELT kitapları ve onların öğretme/öğrenme ortamı ve şekilleri hakkında sorular soruldu. Dördüncü bölüm, ders kitaplarından seçilen metinlerin dilbilim analizini içermektedir. Son olan beşinci bölüm, metinler ve anketin analizinden sonra varılan sonuçları sunmaktadır. Anahtar kelimeler; 1.Metin dilbilimi, 2.Metinselliğin yedi standardı, 3.Grice'in Özdeyişleri, 4.İletişimsel öğretim, 5.Konuşma Yasası Teorisi. | |
dc.description.abstract | There is a great diversity of ELT books on the market nowadays. Teachers are provided with a lot of teaching materials from the publishers. The books are usually colorful and student-friendly. However, the layout is not the only criteria by which a book should be judged. What is more important are the texts in the book. The aim of this paper is to evaluate texts in various course books from the linguistic point of view.The thesis is divided into five chapters. The first chapter is introduction. The second deals with theory that is necessary in evaluating texts. The third part of the paper discusses and comments on a questionnaire I prepared and distributed to teachers and students. Participants were asked questions about ELT books they use and their teaching/learning environments and styles. The fourth chapter contains a linguistic analysis of texts in chosen course books. The last, fifth chapter, presents conclusions that can be drawn after the analysis of the questionnaire and the texts.Key words: 1.Text linguistics, 2.Seven Standards of Textuality, 3.Grice's Maxims, 4.Communicative teaching, 5.The Speech Act Theory. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Evaluation of ELT books with reference to text linguistics | |
dc.title.alternative | Metin dilbilim referansıyla ELT kitaplarinın değerlendirmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10022503 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 353341 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |