The use of novel in creating the independent reader:A study on personal construct theory and reader-response approach
dc.contributor.advisor | Kesen Mutlu, Aynur | |
dc.contributor.author | Çameli, Muhammed Metin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:50:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:50:35Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628451 | |
dc.description.abstract | Dilin öğretimi ve buna ilişkin araştırmacılar tarafından değinilen önemli noktaların bulunduğu çalışmalar daima oldukça merkezi bir noktada yer alırken edebiyat öğretimi daha iyi bir analiz adına üzerinde daha fazla çalışma yapılması gereken bir alan olarak kendini göstermektedir. Bu nedenle, edebiyat öğretimi üzerine yapılan niteliksel çalışma sayısında açıkça bir artışa gerek duyulduğunu belirtmek önemlidir. Bu doğrultuda, bu çalışma öğrencilere bir roman incelemesinde onların bağımsız birer okuyucu olarak elde bulundurdukları yorum gücünü fark etmelerini sağlamakla birlikte, roman analizi adına yapılan edebiyat dersinde öğrenci algılarının önemine dikkat çekmektedir. Ayrıca bu çalışma seçilen romanın incelendiği edebiyat oturumlarından sonra öğrencilerin kendilerini bağımsız birer okuyucu olarak ne noktada gördüklerini araştırmakta ve öğrencilerin birbirinden farklı ya da birbirine benzeyen dünya görüşlerini ve fikirlerini paylaşmalarına imkân sağlamaktadır.Bu çalışmaya, İstanbul Aydın Üniversitesi Hazırlık Okulu C Grubu Upper-Intermediate seviyede İngilizce bilgisine sahip 10 öğrenci katılmıştır. Bilgiler, düzenlenen oturumlar, öğrencilere verilen anket ve öğrencilerin her oturum sonrası yazdığı metinler dikkate alınarak, toplanmıştır.Elde edilen verinin incelenmesi öğrencilerin seçilen romanın analizi adına sundukları farklı fikirlerini ve dünyaya bakış açılarını ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: Roman, Bağımsız Okuma, Okur Merkezli Eleştiri, Kişisel Kurgu Teorisi | |
dc.description.abstract | The teaching of language and related studies conducted by the researchers having concentrated on the significant points of the issue have invariably occupied a remarkable place while the teaching of literature manifests itself as the field upon which many more researches should be done for a better comprehension of it. Thus, it is right to emphasis that there has been an obvious need of increase in the amount of qualitative research on the teaching of literature. Relevant to that, the present study aims to focus on the importance of perceptions of students upon the examination of a novel in a literature class in accordance with the purpose of making them realize the power they have as independent learners. In addition, the study investigates whether there is a difference in their perceptions of themselves as independent learners following the literature sessions held as a vital part of the present study. It also paves the way for the realization of the similarities they bear and the contrasts they pose to each other with their contribution of the present study as the sole decision-makers of the meaning of the novel analyzed during the process. The study of consists of 10 English Language Learners of Upper Intermediate Level Istanbul Aydın University, Prep School. The data were collected with the sessions held, the multiple-choice questionnaire and the response papers they submitted after each literature session. The study of the data collected exhibited varying perceptions of the learners upon the analysis of the novel chosen and reflected the different ways in which they think about the world.KEY WORDS: 1.Novel 2.Independent Reading 3.Reader Response Theory4.Personal Construct Theory | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The use of novel in creating the independent reader:A study on personal construct theory and reader-response approach | |
dc.title.alternative | Bağımsız bir okuyucu (yorumcu) oluşturmada roman türünün kullanımı (incelenmesi): Kişisel kurgu teorisi ve okur merkezli eleştiri üzerine bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Preparatory school | |
dc.subject.ytm | Personal construct theory | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Readers | |
dc.subject.ytm | Interpretation | |
dc.subject.ytm | Reader response approach | |
dc.identifier.yokid | 10021891 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370518 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |