EFL teachers` analysis of foreshadowing in short stories
dc.contributor.advisor | Kesen Mutlu, Aynur | |
dc.contributor.author | Çalin, Tuğsan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:50:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:50:33Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628441 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İngilizce Öğretmenlerinin kısa öyküde `önseme` analizi üzerindeki yaklaşımlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma ayrıca katılımcıların kısa öykülerde önseme ile ilgili benimsedikleri teorileri onların uygulamada ne ölçüde kullandıklarını incelemektedir. Ayrıca, katılımcılar tarafından bulunan önseme çeşitlerini araştırır ve bu önsemeleri `Priming Kuramı`, `Aşı Kuramı`, `Şema Kuramı` ve `Okur Merkezli Kuram` kapsamında analiz etmeyi amaçlar. Katılımcılar 15 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, anket, röportaj ve sözel raporlar doğrultusunda toparlanmıştır. Bulgular, katılımcıların önseme analizindeki tutumlarının benzerlik ve farklılıklar gösterdiğini ortaya çıkarmıştır. Ek olarak, katılımcılardan 6 tanesi tutumlarının neredeyse hepsini uygulamadaki davranışlarına yansıtırken, 9 tanesi benimsedikleri teorileri uygulamalarına yansıtırken daha büyük oranda farklılıklar göstermişlerdir. Katılımcılar tarafından saptanan önseme türleri açısından, bulgular `Tell Tale Heart` öyküsünde `belirgin önseme` ve `The Lottery` öyküsünde `somut önseme` nin en sık rastlanan tür olduğunu göstermektedir. AnahtarKelimeler: Önseme, KısaÖykü, Tutumlar (BenimsenenKuramlar) | |
dc.description.abstract | This study aimed to explore language teachers' beliefs on the analysis of foreshadowing in a short story. The study has also searched into the extent to which teachers reflect their espoused theories on their actual behaviors in regard to analysis of foreshadowing in a short story. In addition, the study investigates the kinds of foreshadowing found by the readers and tries to analyze the foreshadowing in relation to/ from perspective of Schema Theory, Reader Response Theory, Inoculation Theory, and Priming Theory. The participants were 15 English Language teachers. Data were collected through the use of questionnaire, interviews, and verbal reports. The findings revealed those participants' beliefs regarding the analysis of foreshadowing display differences as well as commonalities. Moreover, 6 of the participants reflected almost all of their beliefs on their actual behaviors while the rest had mismatches between their espoused theories and theories in action. As for the kinds of foreshadowing participants found, the findings yielded that prominent foreshadowing in Story 1 and concrete foreshadowing in Lottery had the highest frequencies among the other types/kinds.Key words: Foreshadowing, Short Story, Beliefs (espoused theories) | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | EFL teachers` analysis of foreshadowing in short stories | |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmenlerinin kısa öykülerde önseme analizleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Short stories | |
dc.subject.ytm | Foreshadowing | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10021911 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 361679 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |