Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Ganime
dc.contributor.authorAlkan, Mehmet Faruk
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:31Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:31Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628434
dc.description.abstractÖğretmenlerin tükenmişlikleri sadece kendilerini ilgilendiren bir durum değildir. Eğitim ve öğretim ortamının rehberlik ve yönlendirme konumunda olan öğretmenlerin mesleğinden soğuması, kendini başarısız hissetmesi ve duygusal anlamda aşırı derecede yıpranmaları eğitim öğretim ortamını etkileyecektir. Bu bağlamda öğretim ortamındaki kalitenin artması rehberlik konumundaki öğretmenlerin kendini iyi hissetmesi için gerekmektedir.Bu araştırmada, ortaokul öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ve nedenleri incelenmiştir. Araştırma karma yöntemle gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin elde edilmesi için tarama modeli kullanılırken, nicel verilerden elde edilen sonuçların nedenlerinin ortaya çıkarılması için yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır.Bu araştırmanın evreni, İstanbul İli Esenler Güngören ve Bahçelievler ilçesi, örneklem grubu bu ortaokullarda görev yapan eşit sayıda olmak üzere 264 öğretmeni kapsamaktadır. Öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini belirlemek için Maslach ve Jackson (1981) tarafından geliştirilen `Maslach Tükenmişlik Envanteri (MTE) ve kişisel bilgiler içinse araştırmacılar tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır.Elde edilen sonuçlara göre, `Duygusal Tükenme` alt boyutunda öğretmenlerin yüksek tükenmişlik duygusuna sahip oldukları, `Duyarsızlaşma` alt boyutuna göre katılımcıların normal tükenmişlik düzeyine sahip oldukları ve `Düşük Kişisel Başarı` alt boyutu incelendiğinde tükenmişlik düzeylerinin düşük çıktığı görülmüştür. Cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenleri ele alındığında `Duygusal Tükenme`, `Duyarsızlaşma` ve `Düşük Kişisel Başarı` alt boyutlarında anlamlı farklılık gözlemlenmemiştir. Yaş, medeni durum ve eğitim düzeyine göre `Duygusal Tükenme, Duyarsızlaşma ve `Düşük Kişisel Başarı` alt boyutunda anlamlı farklılık görülmemiştir. Anahtar sözcükler: Tükenmişlik, duygusal tükenme, eğitim, ortaokul, kişisel başarı
dc.description.abstractThe burnout level of the teachers is not only related to them. Feeling unsuccessful and fraying out sensually will affect the training atmosphere of the teachers that are responsible for counselling and leading. In this situation, to increase the quality of the training atmosphere, it is necessary that the teacher,who are responsible for counselling and leading, feel themselves well. In this reseach, the burnout levels of teachers in secondary schools and the reasons of burnout syndrome was investigated.The mixed method was used.The quantitative data was collected by the survey technique and qualitative data was obtained by the constructed interview form which was developed by the researchers to explain the reasons of high burnout level in teachers. `Maslach Burnout Inventory (MBI) scale which was developed by The Maslach and Jackson in 1981 was used as a measurement tool to obtain the data about the burnout levels of teachers who work Esenler, Güngören and Bahçelievler in İstanbul. Accarding to the investment Based on the Emotional extration at lower dimensions, participants seen to have a high degree of the feeling of extinction, besides, according to the ınsensitiviness basement, participants seen to have a normal degree of emotional extration on the other hand, when taking the ''Low personal success'' savement seen taken info consideration, their feeling of extinction degrees were at the lowest rates. This survey contains teachers who works at Bahçelievler, Esenler and Güngören. Samples are equaly divided into Esenler, Güngoren and Bahçelievler and it contains 263 teachers. To figure out teacher's burnout syndrome research of Maslach and Jackson (1981) `Maslach burnout Inventory` and for personal informations his `Personal information Form` were been used.Handling the differences in sexual and Professional seriorities, a meaning ful difference hasn't seen observed, in emotional Extinction, Depersonalization,and Low Personal success at lower dimensions and also a meaningful altenation hasn't been observed, according to the versatiles about age, educotional degrees, or morital statuses.Key words: Burnout, evotional, drawn, edvotion, unior high school, personol success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyi ve nedenleri
dc.title.alternativeBurnout level and causes of middle school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmPersonal success
dc.subject.ytmDesensitization
dc.identifier.yokid10020871
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376748
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess