dc.contributor.advisor | Güzel, Birsen | |
dc.contributor.author | Ak, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:50:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:50:29Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628427 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları öğrencilerinin demografik değişkenlere ve internetle tanışma zamanı, internette ve sosyal ağlarda geçirilen süre gibi bazı unsurlara göre internet kullanım alışkanlıklarını ve algıladıkları sosyal destek derecesini belirlemektir. Çalışmada ayrıca internet kullanım alışkanlıkları ile algılanan sosyal destek arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya İstanbul ili Anadolu yakasındaki meslek liselerinde okuyan 456 öğrenci katılmıştır.Çalışmada, araştırma grubunun kişisel özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olmak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu`, internet kullanım alışkanlıklarını tespit etmek amacıyla `İnternet Kullanım Ölçeği` (Ekinci, 2014) ve algılanan sosyal desteği ölçmek amacıyla da `Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği` (Eker, Arkar ve Yaldız, 2001) uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin internet kullanım alışkanlıkları; cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi, internette geçirilen günlük süre, sosyal ağlarla tanışma zamanı, sosyal ağlarda geçirilen günlük süre, sosyal ağları güvenli bulma derecesi, internet tabanlı oyunlarla tanışma zamanı ve internet tabanlı oyunlarda geçirilen günlük süreye göre anlamlı şekilde farklılaşmaktadır. Öğrencilerin algıladığı toplam sosyal destek ise; ailenin ekonomik düzeyi, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, akademik başarı, bilgisayar sahipliği, internet sahipliği, internetle tanışma zamanı, internette geçirilen günlük süre, sosyal ağlarda geçirilen günlük süre, sosyal ağları güvenli bulma derecesi ve internet tabanlı oyunlarda geçirilen günlük süreye göre anlamlı şekilde farklılaşmaktadır. Öğrencilerin internet kullanım alışkanlıkları ile algıladıkları sosyal destek arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Algılanan sosyal desteğin alt boyutları açısından ise; internet kullanım alışkanlıkları ile aileden algılanan sosyal destek arasında anlamlı düzeyde negatif yönde ilişki olduğu bulunurken; arkadaştan ve özel kişiden algılanan sosyal destek ile internet kullanım alışkanlıkları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Internet kullanım alışkanlıkları, algılanan sosyal destek, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumu | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the habits of using internet and perceived social support of vocational and technical high school students in terms of some demographic variables and some other elements like the time met with internet, the duration of daily internet and social networks usage and to examine the relationship between them. 456 students at vocational high schools at Anatolian part of İstanbul participated to the research. In the study, `Demographic Information Form` which has been prepared by the researcher to get information about the personality traits of the research group, `Internet Usage Scale` (Ekinci, 2014) to measure habits of using internet and `Multidimensional Scale of Perceived Social Support` (Eker, Arkar and Yaldiz, 2001) to measure perceived social support were applied. In the analyze of the data Independent samples t-test, One-way Anova, Tukey HSD, LSD, Mann Whitney-U, Kruskal Wallis tests and Pearson's correlation coefficient were applied.According to the results, internet usage habits of the students vary significantly with the variables of gender, grade, mother's education level, the duration of daily internet, social networks and online games usage, the time met with social networks and online games, the level of finding internet safe. The total perceived social support vary significantly with the variables of economic status of the family, mother's education level, father's education level, academic success, computer ownership, internet ownership, the time met with internet, the duration of daily internet, social networks and online games usage and the level of finding internet safe. A significant relationship was not found between habits of using internet and perceived social support among the students. In terms of the sub dimensions of the perceived social support; a negative significant relationship between habits of using internet and perceived social support from family was found, where any significant relationship between habits of using internet and perceived social support from a friend or other person was not found.Keywords: Habits of using internet, perceived social support, vocational and technical high school. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleki ve teknik eğitim kurumları öğrencilerinin internet kullanım alışkanlıkları ile algıladıkları sosyal destek arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the relationship between habits of using internet and perceived social support of vocational and technical high school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.subject.ytm | Social support | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high school students | |
dc.subject.ytm | Technical high schools | |
dc.subject.ytm | Perceived social support | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.identifier.yokid | 10020444 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 376739 | |
dc.description.pages | 242 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |