Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Ganime
dc.contributor.authorYulu, Özcan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:29Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:29Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628425
dc.description.abstractEğitim hedeflerinin gerçekleşmesi uygun bir öğretim yöntem ve tekniklerin seçilmesiyle sağlanabilir. Bu nedenle her ders için tek bir yöntem değil, çok farklı yöntemlerin kullanılması söz konusu olmaktadır. Sınıf içinde öğrenme-öğretme sürecinin etkili olabilmesi uygun yöntemlerin seçimiyle doğru orantılıdır. Öğretmenlerin yöntem konusunda seçici olabilmesi onların çok farklı yöntemleri tanımaları ve kullanabilmeleri ile olanaklıdır. Diğer bir tanımla, yöntem zenginliğine sahip olmaları gerekmektedir(Demirel, 2011, s. 68). Yöntem, genelde hedefe ulaşmak için izlenen en kısa yol olarak tanımlanırken; teknik ise bir öğretme yöntemini uygulamaya koyma biçimi, ya da sınıf içinde yapılan işlerin bütünü olarak tanımlanabilir(Demirel, 2011, s. 92).Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma düzeyinin belirlenmesi ve eğilimlerinin hangi düzeyde olduğunun tespit edilmesidir. Çalışmanın evreni, İstanbul ilinin Küçükçekmece ilçesi oluştururken, örneklemini bu ilçede görev yapmakta olan 5 lise Matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma, 5 öğretmenin 5 farklı dersinden elde edilen video kayıtlarının (döküman analizi) kullanılmasıyla nitel bir çalışmadır. Elde edilen video kayıtları, ilgili literatür taranarak araştırmacılar ve bir uzman görüşüne başvurularak oluşturulan analiz kriterlerine göre analiz edilmiştir. Ayrıca veri sonuçlarını derinlemesine değerlendirmek için örneklem gruba uygulanmak üzere araştırmacı ve danışmanı tarafından hazırlanan yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Analizlerin değerlendirilmesi sonucunda, öğretmenlerin düz anlatım, soru-cevap, problem çözme, beyin fırtınası, tanımlar yardımıyla öğretim, analiz yoluyla öğretim, kurallar yardımıyla öğretim, örnekler yoluyla öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma düzeyi yüksek bulunmuştur. Grupla çalışma yöntemi, proje tabanlı öğrenme, gösterip yaptırma, benzetim tekniği, deney yoluyla öğretim, oyunlarla öğretim ve teknoloji destekli öğretim yöntem ve tekniklerini kullanım düzeyi düşük bulunmuştur.Anahtar Sözcükler:1. Matematik Öğretimi 2.Öğretim Yöntemleri3.Öğretim Teknikleri4.Öğretmen Yeterlilikleri5.Öğretmen Eğitimi
dc.description.abstractThe realization of the objectives of education can be achieved by selecting an appropriate method. Therefore, not a single method but a lot of different methods are necessary to be used for each course. Effective teaching-learning process in the classroom is directly proportional to the selection of appropriate methods. It is possible for teachers to be selective about the correct method only if they can identify and use a variety of methods. In other words, they should have a wealth of methods.(Demirel, 2011, p. 68). The method is generally defined as the shortest path to reach the destination followed. On the other hand, technique is the format for the implementation of a teaching method or it can be defined as the whole of the works done in the classroom.( Demirel, 2011, p. 92).The aim of this research is to determine the levels of usage of teaching methods and techniques of secondary school mathematics teachers.The population of research was Küçükçekmece in İstanbul and the sample group was 5 mathematic teachers in the secondary schools. The quanlitative method was used by video recordings (document analysis) to obtain the data of 5 teachers in 5 different lectures of each of them. The data were analyzed by the criteria which were determined by the researchers using the literature and views of an specialist in the area. Also, a structured interview form, that was prepared by the researcher and consultant, was used to be applied to the sample group in order to evaluate the data results in depth.Consequently, the teachers used the techniques; lecture method, question-answer, problem solving, brain storming, definitions, analysis, examples teaching with the help of rules, more than group work, project based education, demonstration, simulation, experiments, teaching with games and technology supported education. Keywords: 1.High School Mathematics Teachers2.Teaching Methods3.Teaching Techniques4.Teacher Competencies5.Teacher educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim matematik öğretiminde öğretmenlerin öğretim yöntem ve teknikleri konusundaki yeterlilikleri
dc.title.alternativeQualifications of teachers about the teaching methods and techniques at secondary school mathematics education.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeaching techniques
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.identifier.yokid10020986
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid361689
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess