Dezavantajlı gurupların eğitim sürecine kazandırılmasında yerel yönetimlerin katkısı
dc.contributor.advisor | Özeroğlu, Ali İhsan | |
dc.contributor.author | Kaynar, Mehmet Nuri | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:50:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:50:28Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628422 | |
dc.description.abstract | Gelişen ve değişen dünyada eğitimin önemi her geçen gün artmaktadır. İnsana yapılan yatırımın uzun vade de kalıcı bir etkisi olduğu bilinmektedir. Bir ülkenin gelişmişlik düzeyi yetişmiş eğitimli bireylerin çokluğuna paralel olarak artmaktadır. Genellikle gelişen ve gelişmekte olan toplumlarda genele nispeten daha düşük eğitim seviyesine sahip gruplar dezavantajlılar olduğu görülmektedir. Bu bağlamda eğitimli birey sayısını artırmanın en önemli yollarından biri de dezavantajlı grupları eğitim ortamına kazandırmak olmalıdır. Bu sosyal devlet anlayışının gereğidir. Bu çalışmanın amacı, dezavantajlı grupların eğitim sürecine kazandırılmasında yerel yönetimlerin katkısını belirlemektir. Bu çalışmanın evrenini İstanbul İli Bahçelievler, Bağcılar ve Fatih ilçe belediyeleri, örneklemini ise bu belediyelerde görev yapan 150 çalışandır. Araştırma verileri `Yerel yönetimlerin dezavantajlı grupların eğitim faaliyetleri` ölçeği ve kişisel bilgi düzeyi anketi ile toplanmıştır. Veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Ölçek verileri t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile değerlendirilmiştir.Yapılan analizler sonucunda cinsiyet, medeni durum ve çalışanların yaş aralıklarına göre `dezavantajlı grupların eğitim sürecine kazandırılmasında yerel yönetimlerin katkısı` algısı arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Öğrenim durumu ve mesleki kıdem ile `dezavantajlı grupların eğitim sürecine kazandırılmasında yerel yönetimlerin katkısı` algısı arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Ön lisans öğrenim düzeyinde olanların dezavantajlı grupların eğitime kazandırılmasında yerel yönetimlerin katkısı algısı en yüksek çıkmıştır. Ayrıca 11-15 yıl kıdem arasında bulunanların dezavantajlı grupların eğitime kazandırılmasında yerel yönetimlerin katkısı algısı en yüksek çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: 1.Yerel yönetimler, 2.Dezavantajlı gruplar,3.Eğitim, 4.Sosyal etkinlik, 5.Belediyeler. | |
dc.description.abstract | The importance of education increases every passing day in the developing and changing world. Development level of a country raises as parallel qualified and educated people. In generally in the society of developed and developing countries, the groups that have less education levels are disadvantageous. In this sense to take the education level on top, that kind of groups has to be brought educational environment. Local authority has to take more responsibility to get that disadvantageous groups on educational environment. This is the concept of the social State.The aim of this research, to determine the role of local authorities to bring disadvantageous groups on education. This research contains 150 municipal employee of Bahçelievler, Fatih and Bağcılar in İstanbul. The research data have been collected with `personal knowledge level survey` and `the education activity of local authorities on disadvantedous groups scale.` The collected data analyzed on SPSS. Scaled data have been evaluated on T-Test and one side variant analysis (ANOVA).As a result of the analysis, there weren't found any differences between gender, martial status, age range and the role of local authority on disadvantageous groups sense. On the other hand, there were found differences between education level, seniority and the role of local authority disadvantageous groups sense. The sense of Associate degree level is highest rank. Besides between 11-15 seniority level, the sense of gaining disadvantageous groups are in high level too. Keywords1.Local authority2.Disadvantageous groups3.Education4.Social activity, 5.Municipality. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dezavantajlı gurupların eğitim sürecine kazandırılmasında yerel yönetimlerin katkısı | |
dc.title.alternative | Local governments cantributions on disadventeged groups ac gusition to education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Local administrations | |
dc.subject.ytm | Municipalities | |
dc.subject.ytm | Education activities | |
dc.subject.ytm | Effectiveness of training | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Disabled persons | |
dc.subject.ytm | Youngs | |
dc.subject.ytm | Education services | |
dc.subject.ytm | Training needs | |
dc.subject.ytm | Gypsies | |
dc.identifier.yokid | 10021207 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 353350 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Mahalli İdareler ve Yerinden Yönetim Bilim Dalı |