Show simple item record

dc.contributor.advisorYengin, Hülya
dc.contributor.authorAydin, Derya
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:27Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:27Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628417
dc.description.abstractİnsanlık tarihi değişik toplumların ve toplumsal yapıların evrimine bağlı olarak farklı kültürlere sahip olmuştur. İnsanlar toplumları, toplumlar kültürleri, kültürler de markaları etkilemektedir. Markaların kültürlerden etkilendiği gerçeğinden hareketle, bu iki kahve markasının logoları göstergebilimsel olarak incelenmiştir. Özellikle uluslararası bir marka olan Starbucks daha global imgeler sergilemektedir. Kahve Dünyası ise daha yerel imgeler sergilemektedir.Seçilen iki kahve evinin marka iletişimi, ürünün doğru hedef kitlesine ulaştırılabilmesi için önem taşımaktadır. Çok uluslu küresel kuruluşlar, hedef kitle ile iletişime girebilmek için görsel algılamanın önemini vurgulamaktadır. Bu nedenle logolar kurumların ve ürünlerinin hatırlanabilir olmasında önemlidir. Küresel bir marka olan Starbucks ile yerel bir marka olan Kahve Dünyası logoları göstergebilimsel olarak incelenmiştir. Starbucks logosu soyut algı, Kahve Dünyası logosu somut algı oluşturmaktadır ve markalarının var olan imajlarıyla örtüşmektedirler.Anahtar SözcüklerKültür, Marka, Küreselleşme, Kahve, Halkla İlişkiler, Starbucks, Kahve Dünyası, Göstergebilim.
dc.description.abstractHuman history has shown us different cultures depending on the evolution of different societies and social structures. People, communities, societies and cultures, cultures that affects brands. Changing consumption hobits of societies located in the brands of culture. Brands affected by the fact that the movement of these two cultures and coffee brand logos are explored as a semiotic. Especially an international brand is more global imagery of Starbucks. Kahve Dünyası is more local images.Selected brand communication of two coffee houses, the product is important in order to reach the right audience. Global multinational organizations, communications with consumers to enter emphasizes the importance of visual perception. Therefore, corporate logos and products is important in that it can be remembered. A global brand with a local brand that Starbucks Coffee World semiotic logos are investigated. Starbucks logo abstract perception, create perception Coffee World logo are concrete and there are brands that are consistent with the image.Key WordsCulture, Trademark, Worlwide, Coffee, Public relations, Starbucks, Kahve Dünyası, Semioticsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleMarkalaşma ve kültür `Starbucks Coffee ve Kahve Dünyası logolarının göstergebilimsel incelenmesi`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmLogo
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmCoffee
dc.subject.ytmStarbucks Coffee
dc.identifier.yokid10032953
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368175
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess