The effect of self confidence on second language acquisition
dc.contributor.advisor | Yiğiter, Kemalettin | |
dc.contributor.author | Ersever, Gül | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:50:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:50:22Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628397 | |
dc.description.abstract | Bazı İngiliz dili öğrencilerinin özgüven sorunu nedeni ile öğrenim güçlüğü yaşadığı düşünülmüştür.Bu araştırmada özgüvnin ikinci dil edinimindeki etkisi araştırılmıştır.Araştırmada kullanılan envanter İngilizce Hazırlık sınıflarındaki öğrencilere uygulanmıştır.Bu çalışmada kız ve erkeklerden oluşan 89 İstanbul Aydın Üniversitesi 89 Erzurum Atatürk Üniversitesi öğrencilerinin görüşleri değerlendirilmiştir.Bu çalışmada Rathus Atılganlık Envanteri kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi İngilizce öğrenmekte olan bu öğrencilerin envanter sonuçları ve başarı puanları kullanılarak SPSS programı ile yapılmıştır.Çalışmada ilk olarak öğrencilere Rathus Atılganlık Envanteri uygulanmıştır, daha sonra bu öğrencilerin atılganlık ve başarı sonuçları arasındaki ilişki incelenmiştir.Sonuçlar cinsiyet, şube, üniversiteler gibi bazı alt değişkenler açısından değerlendirilmiştir. Bu çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilirken, istatistiksel paket istatistiksel analiz için kullanılmıştır. Veri değerlendirme tanımlayıcı istatistiksel yöntemlerle yapılmıştır. (Frekans, yüzde, ortalama, standart sapma). Pearson korelasyon analizi atılganlık ve özgüven arasındaki başarı ve ilişkileri belirlemek için kullanılmıştır.Sonuç olarak, özgüvenin ikinci dil edinimi üzerine her hangi bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Sonuçların yorumlanmasında ise, .05 anlamlılık düzeyi kriter olarak alınmıştır. Bu çalışmada aşağıdaki hipotesler araştırılmıştır;Hipotez I. Atılganlık ikinci dil edinimi ile ilişkilidir. Hipotez II.Atatürk ve Aydın Üniversitelerin atılganlık düzeyleri arasında anlamlı bir fark vardır.Hipotez III.Atatürk ve Aydın Üniversiteleri sınav puanları arasında anlamlı bir fark vardır.Hipotez IV. (Erkek ve dişi) cinsiyet dağılımı arasında ve birinci dönem sonu sınav puanı açısından anlamlı bir fark yoktur. Hipotez V. İlk dönem final sınav puanı açısından orta atılgan öğrencilerin dağılımı ve üniversitelerde atılgan öğrenciler arasında anlamlı bir fark yoktur.Araştırmanın sonuçlarına göre iki üniversitenin atılganlık düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.Atatürk Üniversitesi öğrencilerinin atılganlık düzeyi Aydın ünüverisitesi öğrencilerinin atılganlık düzeyinden daha düşüktür.Bu sonuca göre devlet üniversitesi öğrencilerinin atılganlık düzeylerinin özel üniversite öğrencilerine göre daha düşük olduğunu söyleyebiliriz.Çalışmanın sonuçları örneklemin homojen olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmanın örneklemi heterojen olmadığı için atılganlık ,özgüven ve başarı arasındaki anlamlı ilişki ortaya koyulamamıştır.Benzer araştırmalarda daha doğru sonuçler elde etmek için daha büyük ve hetorojen gruplarda çalışma genişletilerek gerçekleştirilebilir.Anahtar Kelimeler:1. Özgüven2. Dil edinimi3. Girişkenlik | |
dc.description.abstract | Some of the English language students with learning difficulty are suffering from the problem of self-confidence. But the problem of this feeling hasn't been solved. This study aimed to investigate the relationship between lack of self-confidence and success of language acquisition. In this study we examined the assertiveness level of 178 students (female and male) from Atatürk University and İstanbul Aydın University. These students participated in the study during the 2013-2014 academic year.The Rathus Assertiveness Schedule was applied in this study. The statistical analysis of data is obtained by the inventory results and exam scores of these students who learn English language.178 students were randomly chosen from İstanbul Aydın University and Erzurum Atatürk Universty.89 of them were from İstanbul and the other 89 students were from Erzurum. The Rathus Assertiveness Schedule (RAS) was used first and then the relationship between these students' assertiveness and their exam scores were examined. Results are evaluated in terms of some sub-variables such as gender, sections, and universities.Keywords: Self-confidence, Acquisition of language, Assertiveness. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The effect of self confidence on second language acquisition | |
dc.title.alternative | Özgüvenin ikinci dil edinimindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language acquisition | |
dc.subject.ytm | Self confidence | |
dc.subject.ytm | Assertiveness | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Second language learning | |
dc.subject.ytm | Second language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10043787 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370528 | |
dc.description.pages | 42 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |