Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Hüseyin Besim
dc.contributor.authorTuran, Ercüment
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:21Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628392
dc.description.abstractKalitenin tanımı, bilim adamların yapmış olduğu çalışmalara göre farklılık göstermektedir. Bu tanımlamaların buluştuğu ana nokta müşteri olmaktadır. Müşterinin isteği ve beklentileri kalite tanımlamalarını şekillendirmektedir. Bir lira verdiğiniz bir tükenmez kalemi kullanma süresi hakkındaki beklenti, o kalemin kalitesini belirlemektedir. Beklentiniz bir hafta iken tükenmez kalemi iki ay kullanmanız, o kalemi kaliteli kılar. Kısaca; `kalite, müşterilerin beklentilerini karşılamak veya beklentilerin üstünde bir hizmet sunmaktır'' denilebilinir. Bu kavram dahilinde Sivil Havacılıkta Kalite nasıl şekillenmektedir?Bu sorunun yanıtı için can güvenliği faktörünün kalite tanımlamasında nerede olduğunu bilmek gerekir. Kısaca hiçbir müşteri varmak istediği yere hayatını kaybederek gitmek istemez. Havayolu seyahati sırasında hizmetin mükemmelliği bir kalite kıssası olmakla birlikte, müşterinin sevenlerine zamanında kavuşması, havacılıkta kalitenin tanımlamasını belirler. Havacılık bünyesinde çalışanların büyük bölümü `Havacılıktaki kurallar kan ile yazılmıştır` cümlesini sıkça kullanırlar. Bunun nedeni, yapılan hatalar neticesinde gerçekleşen kazalarda ölüm ve yaralanmaların büyük boyutta olmasıdır. Kazaları önlemek amacıyla yapılan 'Kaza Kırım Araştırmaları' sonucu havacılık kuralları ortaya çıkmaktadır. Bu kurallar havacılıkta kullanılan kalite sistemlerinin ana dayanak noktası olmaktadır. Bu bağlamda Türk Sivil Havacılık camiasında faaliyet gösteren firmaların uçuş emniyeti konusunda en üst seviyede olması için Türk Sivil Havacılık sisteminin yeniden yorumlanırken, gözden kaçan bir hususu inceleme ve değerlendirme fırsatına sahip olduk. Bu değerlendirmemizde teknik personelin lisanslandırılmasının ICAO (Birleşmiş Milletler Sivil Havacılık Örgütü) lisanslandırma sisteminden, JAA (Birleşik Havacılık Otoriteleri ) lisanslandırmasına geçişte, uçak bakımında önemli bir yer alan komponent bakımında çalışan teknisyenlerin yetkilendirilmesinde boşluk oluşmuş durumdadır. Kanat üstü tabir edilen ( on-Wing ) lisanslandırma adımları tamamlanmışken, kanat altı tabir edilen (Off-Wing) lisanslandırma için bir adım söz konusu değildir. Bu konunun yeni bir kural yazımının kanla gerçekleşmemesi için acilen tamamlanması gerektiği inancındayız.
dc.description.abstractThe definition of quality varies according to scientists' studies. Being customer is the common ground of these definitions. Customer demands give shape to quality definitions. The expectation about a pen which costs 1 lira, designates the quality of that pen. Two months of service life,whereas your expectation was one week makes that pen a quality product. Briefly quality is satisfying customer demands or offering the better.How the quality takes form within the scope of Civil Aviation concept? It is necessary to know where the safety concept is in the definition of quality to answer this question. Briefly no customers are supposed to reach the target destination with losing their lives. The excellence of the service during a flight is a quality benchmark.All aviation staff know '' aviation rules are written by blood''. Because of the deaths and injuries occurred as a result of mistakes made aircraft accidents. Aviation rules are written with aviation accident resault of accidents investigate. These rules are a mainstay of quality systems used in aviation.In the context, Turkish civil aviation companys wish to safe aviation guards. When they reviev Turkish civil aviation rules they overlook one subjectof our findings.Our evalation is technical staff license with ICAO rules and JAA rules. While Turkish aviation technical (ICAO) license were converted to JAA license, Rules of component maintenance staff license is absent. On wing licence rules were completed by JAA and EASA but off wing license haven't been completed yet. We wish to this rules is not written by blood so that off wing license rules must be completed express.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSivil havacılık kalite sistemlerinde teknik personelinin yetkilendirilmesi
dc.title.alternativeCivil aviation quality systems with technical staff autrazition
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCivil aviation companies
dc.subject.ytmQuality system
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmEmpowerment
dc.subject.ytmTechnical labour force
dc.subject.ytmCivil aviation
dc.identifier.yokid10053785
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376741
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineKalite Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess