Show simple item record

dc.contributor.advisorTorun, Hale
dc.contributor.authorAydin, Duygu
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:21Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628390
dc.description.abstractBu çalışma halkla ilişkilerin bir manipülasyon olduğu ve propaganda şeklinde de sinemada sıkça kullanıldığının incelenmesidir. Bu çalışma da ortaya konulmak istenen asıl olarak sinema ve halkla ilişkilerin bağıdır. Sinema da dünya endüstrisinin çoğunu elinde bulunduran, her ülkeye pazarlanarak her ülke seyircisine ulaşan Hollywood sineması temel alınmaktadır. Araştırmada halkla ilişkiler, sinema ve göstergebilim olarak üç farklı disiplinin araştırması yapılmaktadır.Bu çalışmada, incelenen üç filmin temel ortak noktaları; Hollywood yapımı olmaları, konularının dünyanın sonunu işlemesi, felaket filmi olarak adlandırdığımız türde olmalarıdır. Her filmin farklı manipülasyon etkileri olduğu belirlenmiştir. Bu filmler Derin Darbe, Armageddon, Yarından Sonra adlı filmlerdir. Belirlenen filmler gösterge bilimsel çözümleme yöntemine göre çözümlenirken, belirlenen halkla ilişkiler kriterleri göstergelerimizi oluşturmuş ve bu doğrultuda ve düz anlam ve yan anlam boyutlarıyla incelenmiştir.
dc.description.abstractThis study is a research (investigation) on commonly use of public relations as manipulation and propaganda in the form of cinema. The purpose of this study is to show the association between cinema and public relations. In the global cinema industry Hollywood cinema industry has taken as a base in the study in terms of its global marketing and audience success. This research examines three different subject areas whereas public relations, film and semiotics.Three Hollywood making science- fiction movies has studied in this research. Deep Impact, Armageddon, and The Day After Tomorrow they all have the same topic about predictions of the end of the world stories what they can also call disaster movies. Each movies determined by the method of scientific analysis indicator while parsing the specified criteria, indicators and generate our public relations and denotations and connotations in this direction, and its dimensions were investigated. At the end of the research shows that each film become different between each other in terms of their effects of manipulations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleHollywood film örnekleri üzerinden halkla ilişkilerde propaganda ve manipülasyon
dc.title.alternativeExamples of Hollywood movies in public relations, propaganda and manipulation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmPropaganda
dc.subject.ytmManipulation
dc.subject.ytmHollywood
dc.identifier.yokid10054241
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376745
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess