Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgündüz, Devrim
dc.contributor.authorÇiçekli, Esra
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:18Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:18Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628378
dc.description.abstractBu araştırma, Ortaöğretimlerde görev yapan öğretmenlerin FATİH Projesi kapsamında sınıflara kurulan akıllı tahtaları kullanmalarının öğretimde kalıcılığa ve öğrencilerin motivasyonuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın problem cümlesi, `Ülkemizde FATİH projesi kapsamında sınıflara kurulan akıllı tahtaların kullanımına yönelik Ortaöğretimlerde görevli öğretmenlerin görüşleri nelerdir?` olarak belirlenmiştir.Araştırmada nicel verilerinin analizi SPSS 16,0 paket programı ile yapılmış ve veriler frekans, ortalama, standart sapma, one-way anova ve t-testi ile değerlendirilmiştir. Nitel veriler ise betimsel analiz tekniği ile değerlendirilmiştir.Sonuç olarak, sınıflara kurulan akıllı tahtaların kullanımı son bir yılda artış gösterdiği görülmektedir. Akıllı tahtalarda sık sık kalibrasyon sorunu yaşandığı ve internet bağlantı hızı yavaşlığının etkin kullanmada sorun teşkil ettiği belirlenmiştir. Yaşanan teknik sorunlara rağmen öğretim ortamında akıllı tahta kullanımı ile öğrencilerin derslere olan ilgilerinin ve motivasyonlarının arttığı gözlenmiştir. Akıllı tahta kullanımının zamandan tasarruf sağladığı, öğretim ortamını zenginleştirdiği, eğitimde görsellik ve işitsellik sağlayarak öğretimi zenginleştirdiği ve öğrenciler tarafından kavranması zor ve karmaşık olan konuları işlemek için öğretmenlere büyük kolaylıklar sağladığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Eğitim ve Öğretim Teknolojileri, FATİH Projesi, Akıllı Tahta
dc.description.abstractThe effect of smart boards on the permanence of learning, its use in the activities in the classroom and on the motivation of students within the framework of FATIH ProjectThis research was made to study the effect of smart boards on the permanence of learning, its use in the activities in the classroom and on the motivation of students within the framework of FATIH Project through different perspectives by teachers who work in secondary schools.The problem statement of this research was determined as `What are the views of teachers working in second education on using the smart boards which were installed within the framework of FATIH Project in our country?`In the research, during the analysis of the quantitative data, frequency test, mean, standart deviation, one-way anova and t-Test were applied within the software package SPSS 16,0 whereas qualitative data were evaluated by means of descriptive analysis method.As a result, it was noted that the use of smart boards increased in the last one year. There are calibration problems on smart boards and the internet network is so slow that they lead to some problems. In spite of the experience of such technical obstacles, it has been observed that the interest of students in the lessons increased and their motivations grew stronger. The use of smart boards saves time and makes the learning environment more diverse. Use of smart boards ensured that visual and auditory learning take place on a large scale. It emerges that the use of smart boards in teaching facilitates teachers' presentation of the subjects which are hard and complicated to comprehend by students.Key words: Technologies of Education and Teaching, FATIH Project, Smart Boarden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin FATİH Projesi kapsamında akıllı tahta kullanımına yönelik görüşleri
dc.title.alternativeThe views of secondary school teachers on smart board by means of FATİH Project
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmFatih Project
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmInstructional technologies
dc.subject.ytmSmart board
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10056105
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381439
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess