Köy ilk ve ortaokulların sorunlarına kampüs eğitim modeliyle çözüm
dc.contributor.advisor | Eyuboğlu, Ercan | |
dc.contributor.author | Değmez, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:50:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:50:18Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628377 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Türkiye'deki köy okullarında karşılaşılan sorunlar tespit edilmiş, araştırma sonucunda sorunların kaynakları ile çözüm önerileri birlikte ele alınmıştır.İlk ve ortaöğretim kurumlarımız neredeyse yüzyıllık geçmişe sahiptir. Ancak Türkiye'de modern anlamdaki ilk ve ortaokullar, günümüze gelene kadar birçok değişikliğe uğramıştır. Bu değişikliklerin çoğu dönemin ihtiyaçlarına göre gerçekleştirilmiş fakat yapılanlar yine de değişen şartlar içerisinde etkisini kaybetmeye başlamıştır. Bugün eğitimde geldiğimiz noktada görülen şudur ki, Türk eğitim sistemi daha pek çok değişiklikler yaşayacaktır. Halen köylerde çeşitlilik gösteren ilk ve ortaöğretim okulları ( yatılı bölge okulları, pansiyonlu ilk ve ortaokulları, taşımalı ilk ve ortaokullar, gezici okullar, aynı binada birlikte eğitim yapan ilk ve ortaokulları …) bulunmaktadır. Bu farklı eğitim yapısını ortadan kaldırmak ve eğitimde kaliteyi artırmak için köy okullarını, şartları en uygun olan köylerde birleştirme şeklinde bir yapı olan Kampüs Eğitim Modeli önerilmektedir. Bu çalışma ile özellikle köyden kente göç nedeniyle köy okullarındaki öğrenci sayılarının azalması, personel yetersizliği, teknolojik imkansızlıklar, bölgenin olumsuz coğrafik koşulları nedeniyle yaşanan ulaşım vb. sorunlar….nedeniyle ortaya çıkan eğitim problemlerine çözüm bulmak için, köy okullarının tek bir çatı altında ve uygun bir merkezde toplanması ile Kampüs Eğitim Modeline ihtiyaç duyulmaktadır. Anahtar kelimeler: Kampüs Eğitim Modeli, Köy İlk ve Ortaokullar, Göç | |
dc.description.abstract | In this study, the problem sencountered in village schools in Turkey has been identified,the source of problems in the research result sarediscussed along with proposedsolutions .Our primary and secondary education has a history of nearly a century .However, Turkey 's first and middle schools in the modern sense , as been performed many changes until today . Most of these changes were carried out according to the needs of the time, but who none the lessmade in changing conditions began to lose it seffectiveness .In my opinionTurkish education system will have many more changes in the future. We have stil different type primary and secondary schools in the villages (boarding schools, pensions primary and secondary schools, should bear the primary and secondary schools, mobile schools, in the same building training with the first and secondary schools ... ) . To remove the different educations tructure and to in crease quality in education; is recomended to get together bad conditionals school and good conditionals schoo lin Campus Education Model .With this study, especially duetomigration from rural to urban population, which decreased the number of students in villages chools, lack of personnel, technological problems, adverse geographical conditions of there gionca used by the transportation and so on. problems....to find solutions all the seproblems is Campus Study Model which is the best model for our Turkish primary and secondary education system in villages in TurkeyKeywords: Campus Education Model, Village Elementary and Secondary School ,Migration | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Köy ilk ve ortaokulların sorunlarına kampüs eğitim modeliyle çözüm | |
dc.title.alternative | Vi̇llage elementary and secondary wi̇th the problems campus educati̇on model soluti̇ons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Village education | |
dc.subject.ytm | Villages | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Campus education model | |
dc.identifier.yokid | 10056783 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 376752 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Mahalli İdareler ve Yerinden Yönetim Bilim Dalı |