Show simple item record

dc.contributor.advisorEyuboğlu, Ercan
dc.contributor.authorDeğmez, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:18Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:18Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628377
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkiye'deki köy okullarında karşılaşılan sorunlar tespit edilmiş, araştırma sonucunda sorunların kaynakları ile çözüm önerileri birlikte ele alınmıştır.İlk ve ortaöğretim kurumlarımız neredeyse yüzyıllık geçmişe sahiptir. Ancak Türkiye'de modern anlamdaki ilk ve ortaokullar, günümüze gelene kadar birçok değişikliğe uğramıştır. Bu değişikliklerin çoğu dönemin ihtiyaçlarına göre gerçekleştirilmiş fakat yapılanlar yine de değişen şartlar içerisinde etkisini kaybetmeye başlamıştır. Bugün eğitimde geldiğimiz noktada görülen şudur ki, Türk eğitim sistemi daha pek çok değişiklikler yaşayacaktır. Halen köylerde çeşitlilik gösteren ilk ve ortaöğretim okulları ( yatılı bölge okulları, pansiyonlu ilk ve ortaokulları, taşımalı ilk ve ortaokullar, gezici okullar, aynı binada birlikte eğitim yapan ilk ve ortaokulları …) bulunmaktadır. Bu farklı eğitim yapısını ortadan kaldırmak ve eğitimde kaliteyi artırmak için köy okullarını, şartları en uygun olan köylerde birleştirme şeklinde bir yapı olan Kampüs Eğitim Modeli önerilmektedir. Bu çalışma ile özellikle köyden kente göç nedeniyle köy okullarındaki öğrenci sayılarının azalması, personel yetersizliği, teknolojik imkansızlıklar, bölgenin olumsuz coğrafik koşulları nedeniyle yaşanan ulaşım vb. sorunlar….nedeniyle ortaya çıkan eğitim problemlerine çözüm bulmak için, köy okullarının tek bir çatı altında ve uygun bir merkezde toplanması ile Kampüs Eğitim Modeline ihtiyaç duyulmaktadır. Anahtar kelimeler: Kampüs Eğitim Modeli, Köy İlk ve Ortaokullar, Göç
dc.description.abstractIn this study, the problem sencountered in village schools in Turkey has been identified,the source of problems in the research result sarediscussed along with proposedsolutions .Our primary and secondary education has a history of nearly a century .However, Turkey 's first and middle schools in the modern sense , as been performed many changes until today . Most of these changes were carried out according to the needs of the time, but who none the lessmade in changing conditions began to lose it seffectiveness .In my opinionTurkish education system will have many more changes in the future. We have stil different type primary and secondary schools in the villages (boarding schools, pensions primary and secondary schools, should bear the primary and secondary schools, mobile schools, in the same building training with the first and secondary schools ... ) . To remove the different educations tructure and to in crease quality in education; is recomended to get together bad conditionals school and good conditionals schoo lin Campus Education Model .With this study, especially duetomigration from rural to urban population, which decreased the number of students in villages chools, lack of personnel, technological problems, adverse geographical conditions of there gionca used by the transportation and so on. problems....to find solutions all the seproblems is Campus Study Model which is the best model for our Turkish primary and secondary education system in villages in TurkeyKeywords: Campus Education Model, Village Elementary and Secondary School ,Migrationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKöy ilk ve ortaokulların sorunlarına kampüs eğitim modeliyle çözüm
dc.title.alternativeVi̇llage elementary and secondary wi̇th the problems campus educati̇on model soluti̇ons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVillage education
dc.subject.ytmVillages
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmCampus education model
dc.identifier.yokid10056783
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376752
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineMahalli İdareler ve Yerinden Yönetim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess