Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtoğlu, Ramazan
dc.contributor.authorGökdemir, Nalan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:17Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:17Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628372
dc.description.abstractGünümüzde sinema sanatsal yönünden daha çok ekonomik bakımdan gündemde hayatını sürdürmektedir. Sinemanın bir endüstriye dönüşmesiyle birlikte, sinemanın yapımı dışında en önemli süreç, dağıtım aşamasıdır. Ancak bu dağıtım aşaması, sinema salonu, televizyon, internet gibi çeşitli kanallar yoluyla olabilmektedir. 2000 yılı sonrası sinema gittikçe artan bir ilgi uyandırmaya başlamıştır. Sinema seyircisi artmaya ve reklam gibi pazarlama araçları ile seyirciye daha çok ulaşılmaya çalışılmıştır. İletişim teknolojinin artması ile, sinema kanalları çeşitlenmiş, gelişmiş ve artmıştır. Sinema her geçen Türkiye'de bir pazarlama aracı olarak hemen her kitleye ulaşmaktadır. Günümüzde, dağıtım kanalları şirketler aracılığı ile yapılmaktadır. Bu çalışmada Türk sinemasında pazarlama açısından dağıtım faaliyetleri ve uygulanan pazarlama faaliyetleri incelenmiştir. Bu çalışmanın sonucu olarak, son yılların tek dev sektörü sinema olduğu görülmektedir. Bu etkileşimin artması, son yılların fenomeni olan iletişim teknolojileri sayesinde çok geniş kitlerde etkili olabilmektedir.
dc.description.abstractCinema keeps its life in terms of economy rather than its artistic aspect in today. With the tranformimg an industry of cinema, excluding cinema production, the most important process is its distrubution. However, this distrubution is through cinema hall, Television and the internet in today. After 2000, cinema has begun to evoke an increasing corcern more and more. While audience of cinema, with the marketing tools like advertising it is tried to reach the audience. With the increasing the communication technologies, cinema channels are varied, developed and have increased. Cinema, each passing day, in Turkey, as a marketing tool, reaches almost all masses. Today, the distrubution channels are made through the companies. In this study, in Turkish cinema in terms of marketing, it is examinde the distrubution activities and the adopted marketing activities. As a result of this study, the huge sector of the last years is the cinema. The increasing of this interaction is through the communication technologies that are phenomenon of the last years. In this case, cinema reaches the widen masses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüreselleşmenin ekonomik boyutu ve film endüstrisi ilişkisi
dc.title.alternativeThe economic dimension of globalization and the relationship between the film industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEkonomi Finans Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmCinema audiences
dc.subject.ytmCinema sector
dc.subject.ytmIndustrialization
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmCinema
dc.identifier.yokid10058397
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391622
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineUluslararası İktisat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess