dc.contributor.advisor | Yeşilbağ, Yüksel | |
dc.contributor.author | Güleryüz, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:50:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:50:16Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628368 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada İstanbul İli Bayrampaşa İlçesi İlkokul, Ortaokul ve Lise Yöneticilerinin Yöneticilik Becerilerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından yöneticilik becerisi ölçeği ve alt faktörleri değerlendirilmiştir.Araştırmanın evrenini İstanbul ili Bayrampaşa ilçesindeki İlkokul, ortaokul, lise yöneticileri ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi de bu okullar içerisinden rastgele seçilen 236 öğretmen ve okul yöneticisini kapsamaktadır. Veri toplama aracı olarak Akdoğan (2009) tarafından hazırlanan `Ortaöğretim Yöneticilerinin Yönetim Becerilerinin Değerlendirilmesi` ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin güvenilirliği araştırmacı tarafından yapılmıştır. Yapılan iç güvenilirlik analizi sonucu Cronbach Alfa = 0,971 olarak bulunmuştur. Yöneticilik becerileri ölçeğinin altı alt faktörü bulunmaktadır. Bu faktörler: Öğrenen Okul, İletişim-Liderlik, Problem Çözme, Ekip Çalışması, Değişim Yönetimi ve Karar Alma.Veriler toplandıktan sonra Spss 16 programı ile analiz edilmiştir. Toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve yanıt olarak `hiçbir zaman` seçeneği, 1 puan; `nadiren` seçeneği 2 puan, `bazen` seçeneği 3 puan, `çoğu zaman` seçeneği 4 puan ve `her zaman` seçeneği 5 puan olarak değerlendirilmiştir. Yapılan inceleme sonunda: yönetim beceri ölçeği puan ortalaması 3,61 bulunmuştur. Bu düzey düşünüldüğünde okul yöneticilerinin yönetim becerilerinin yüksek düzey olduğu görülmektedir. Ayrıca okul yöneticilerinin öğrenen okul, iletişim-liderlik, problem çözme, ekip çalışması, değişim yönetimi ve karar alma alt faktörleri puan ortalamalarına göre de yüksek düzey beceriye sahip oldukları görülmektedir. Değişkenlerin ne düzeyde etkili olduğu incelendiğinde: yönetim becerisi ölçeği temel alındığında cinsiyet, lisansüstü öğrenin durumu ve yöneticilik alanında alınan eğitimin belirleyici olmadığı görülmüştür. Ancak aynı ölçekte; yaş, mesleki kıdem, görev türü ve mezuniyet alanları arasında anlamlı farka rastlanmıştır.Anahtar Sözcükler: 1.Yöneticilik Becerisi2.Öğrenen Okul3.Liderlik4.İletişim5.Problem Çözme | |
dc.description.abstract | In this study, the administrative skills of the primary, secondary and high school administrators in the district of Bayrampaşa were evaluated; and, besides that, administrative skills scale in terms of different variables and its sub-factors were analyzed. The research universe was comprised of administrators and teachers from the primary, secondary and high schools in the district of Bayrampaşa in İstanbul. The participants were 236 administrators and teachers who were chosen through random sampling among these schools. The data collection tool was `The Administrative Skills of Secondary Education Administrators Scale` developed by Akdoğan (2009). In this study, the reliability coefficient was calculated through Cronbach's Alpha and the result was .97. The administrative skills scale has six sub-factors, which are Learning School, Communication, Leadership, Problem Solving, Teamwork, Change Management and Decision Making.The data collected were analyzed using SPSS 16. The data were typed into the program and evaluated for the answer `never` was scored 1 point; `rarely` was scored 2 points; `every once in a while` was scored 3 points; `sometimes` was scored 4 points; and, `almost always` was scored 5 points. In conclusion, the mean score of the administrative skills scale was calculated as 3,61. Given this score, it is obvious that the school administrators have a high level of administrative skills. It was also found out, according to the mean scores of sub-factors, that school administrators have high levels of skills in terms of `Learning School, Communication, Leadership, Problem Solving, Teamwork, Change Management and Decision Making`. When the extent to which the effect of variables are on school administrators were analyzed, it was seen, based on the administrative skills, that gender, graduate study and administrative training weren't determining factors. However, in the same scale, there was significant difference among the years of experience, type of administrative position and the programs the administrators graduated from. Keywords: 1.Administrative Skills2.Learning School3.Leadership4.Communication5.Problem Solving | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bayrampaşa ilçesindeki ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan yöneticilerin yöneticilik becerilerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of the administrative skills of the primary, secondary and high school administrators in the district of Bayrampaşa | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Leader managership | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Manegerial skills | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10050697 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370522 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Yönetimi Bilim Dalı | |