Show simple item record

dc.contributor.advisorDuru, Mustafa Nafiz
dc.contributor.authorAydin, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:14Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:14Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628362
dc.description.abstractGünümüz teknolojisi, işletmelere büyük olanaklar sağlamaktadır. Bu olanaklar: İşletmelerin hantal yapılarından kurtulmalarına, değişik işkalemlerinin ortadan kalkmasıyla gereksiz işgörenlerin çalıştırılmalarına, ekonomik tasarruf sağlamalarına, müşterilerine hızlı, kaliteli ve ekonomik hizmet vermelerine olanak sağlamaktadır. Kütüphaneler de birer işletme olarak kabul edildiğine göre, müşterilerine yani okur/araştırmacılarına hızlı, kaliteli ve ekonomik hizmet vermek zorundadır. Bu hizmetin verilebilmesi kütüphanede varolan dermenin sayısal ortama aktarılması ile mümkündür. Sayısal bir kütüphane; müşterilerine zaman, mekân ve kaynak kısıtlaması olmadan değişik formatta hızlı ve güncel bilgi sunarak, müşterilerine kaliteli bir hizmet ile ekonomik tasarruf olanağı sunmuş olacaktır. Kütüphanenin sayısallaşması ile birlikte, a.Değişik kalemlerde çalışan işgörenlere ihtiyaç kalmayacakb.Dermenin yerleştirilmesi için geniş alanlara, büyük binalara gerek kalmayacakc.Dermenin restorasyonuna, korunmasına, kırtasiye, mobilya gruplarına ihtiyaç kalmayacak.d.Okur/araştırmacı mekâna bağlı kalmadan sayısal kütüphane vasıtasıyla kaliteli ve hızlı hizmet alıp güncel kaynaklara ulaşabilecek.Yukarıda saydığımız maddelerin ortadan kalkmasıyla kütüphane hantal yapıdan kurtulmuş ve artan bütçesiyle asıl hedefine odaklanacaktır. Anahtar Sözcükler;Kalite, İşletme, Sayısallaşma,Kütüphane,Okur/araştırmacı
dc.description.abstractToday's technology is giving great facilities to organizations. These facilities are rendering possible somethings. These are mentioned like that: Retrieving businesses from their cumbrous structures, with having been disappeared of different work items not to work unnecessary employees, to saving up, serving to customers fast, qualified and economical.Accepted libraries as a business, they should serving their customers, so readers/researchers in good conditions. Serving these could be possible with digitalizing current collection of library. Digital library, providing its customers fast and up to date information in different formats without restrictions of time, space and source so it could serve customers qualified services and to saving up.With digitalizing library it has been predicted that these matters:a.There won't be the need of employee in different workitems.b. There won't be the need to huge spaces and big buildings.c. There wont't be the need to restoration and preservation of the collection in physical environment also furnitures.d. Reader/researcher could have been get qualified and fast service by digital library without bound of space and could have reach up to date resources.Matters could have disappeared that mentioned on the top, library would have retrieving from its cumbrous structure then it could have been focused on main mission with increased budget.Keywords: Quality ,Business ,Digitalization, Library, Reader/researcheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.titleKalite, işletme ve dijital üçgende kütüphanelerin geleceği
dc.title.alternativeThe future of tri̇angle of business, quali̇ty and di̇gi̇tal
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic library
dc.subject.ytmLibraries
dc.subject.ytmLibrarionship
dc.subject.ytmLibrary services
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmDigital libraries
dc.subject.ytmDigitization
dc.identifier.yokid10058174
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391633
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineKalite Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess