Show simple item record

dc.contributor.advisorSungur, Suat
dc.contributor.authorBozkurt, Leyla
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:07Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:07Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628336
dc.description.abstractTüketici davranışı, tüketiciye verilen bir hizmet veya üründen beklediği faydayı giderip gidermediği konusuyla ilgilidir. Tüketici davranışı, kapitalizmin egemen olduğu günümüzün getirdiği rekabet ortamında göz önüne alınması gereken en temel kavramlar arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Bu rekabet ortamında, tüketiciyi üretilen mal veya hizmeti satın almaya yönlendiren ihtiyaçlar mevcuttur. Fakat bu ihtiyaçlar, farklı tüketiciler tarafından çeşitli şekillerde anlaşılmakta ve bu farklı anlaşılmalar da ürünü satın alacak kişilerde, satın alma kararı verirken birbirinden değişik güdüleri harekete geçirmektedir.Reklamın tüketicileri satın almaya teşvik etmesi ve ürünün markalaşma üzerindeki etkisi herkes tarafından bilinen bir gerçek durumundadır. Markalar yaptıkları reklam kampanyaları ile tüketicileri satın almaya yöneltmek istemektedirler. Irak'a ihracat yapan Türk markalarının yürüttüğü reklam kampanyalarının satın almaya etkisinin olması beklenmektedir.Bu çalışmada Irak'a ihracat yapan Türk markalarının yürüttüğü reklam kampanyalarının satın alma üzerindeki rolü araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Reklam, Markalaşma, Kuzey Irak, Tüketici, Satın Alma, Pazarlama
dc.description.abstractConsumer behavior, consumer expectations of what a service offered is a phenomen on associated with the fixed rate. Consumer behavior, evidenced by the rising impact of competitive conditions in terms of profitability and a sustainable focus on the most important concepts that are required during the first is located.Person purchasing any product that directs a particular need exists. But this need is perceived in various waysby each consumer, consequently both consumers decisionto purchase a particular product when they are being in fluenced by different motives. It is a known fact that advertising and promotion encourages customers for shopping and has an effect on the product by becoming a brand. Brands are willing to lead the customers with their advertisements. It is expected that the advertising campaigns would raise the export of Turkish companies to Iraq.In this study, it surveyed that the effect of the advertising campaigns of Turkish companies whom making export to Iraq on purchase. Keywords: Advertising, Branding, North Iraq, Consumer, Purchasing, Marketingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKuzey Irak`a ihracat yapan Türk markalarının markalaşmasında reklamın rolü
dc.title.alternativeThe role of advertising in branding for Turkish brands those export tp Northern Iraq
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmExporting firms
dc.subject.ytmBrand extension
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmNorthern Iraq
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand creating
dc.identifier.yokid10020893
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391636
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess