Show simple item record

dc.contributor.advisorAltıntaş, Tuğba
dc.contributor.authorKazemghamsari, Azin
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:01Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:01Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628308
dc.description.abstractBu tezde, Aydın Üniversitesindeki öğretmenlerin işlerindeki tükenmişlik seviyesi araştırılmaktadır. Bu araştırmada tükenmişlik durumu üç boyutta incelenmiştir ( duygusal çöküş, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı) ve bu araştırma 'Maslach Tükenmişlik Envanteri' ile ölçülen dirilmiştir.Bu bilgiler üç durumda da analiz edildiğinde, erkeklerin bayanlara göre daha fazla tükenmişlik sendromu yaşadığını ortaya koyuyor. Bununla boyutlardan düşük kişisel başarı, öğretmenlerin yaşlarıyla ilgili olarak bir sonraki aşama olan duygusal çöküşte bir birleşme oluşturuyor. Araştırmalarda görüldü ki yaşça büyük olan öğretmenlerin tükenmişlik sendromu yaşlarıyla doğru orantılı, yani ne kadar fazla tecrübeli olurlarsa o kadar öğretmenlerin tükenmişlik hali artıyor.Araştırma gösteriyor ki öğretmenlerin tükenmişlik halini azaltıp onları etkili kılabilmek için, öğretmenlerin çalışma şartları iyileştirilmeli ve katılımcıların taleplerini karşılamak için bu konuyla ilgili iyileştirme programları dizayn edilmelidir.Ek olarak, bu araştırma gösteriyor ki organizasyon öğretmenlere çok dikkat ederek çok titiz bir şekilde planlanmalıdır.
dc.description.abstractThis thesis investigates the job burnout level of teachers of Istanbul Aydin University. In this study, burnout is considered as a three-dimensional syndrome (i.e. emotional exhaustion, depersonalization, and reduced personal accomplishment) that is measured with the 'Maslach Burnout Inventory'. The data were analyzed quantitatively by using statistical software (SPSS). Data collected from 135 teachers.Analysis the data revealed that in all three aspects, burnouts for male are more than females. Moreover lack of personal accomplishment has the most unity with the age of teachers at the next level emotional exhaustion. It was also seen that elder teachers have more burnout and the more experience will lead to more burnout of teachers.This study implied that in order to cope with burnout and increase teacher effectiveness, teachers' working conditions should be improved and specific intervention programs should be designed to meet the needs of the participants.Furthermore, the study also revealed that organization need for a carefully plans by paying more attention to the teacher.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTeacher`s burnout and determining the most important components of burnout with a case study on academic staff
dc.title.alternativeÖğretmenlerin tükenmişlik durumları ve bunu belirleyen en önemli faktörler ile ilgili yapılan durum çalışması üzerine akademik çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBurnout feeling
dc.subject.ytmVocational problems
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAcademic studies
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBurnout
dc.identifier.yokid10082365
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454503
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess