Show simple item record

dc.contributor.advisorErtepınar, Hamide
dc.contributor.authorYilmaz, Şükrüye
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:55Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:55Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628280
dc.description.abstractYapılan araştırma neticesinde halk eğitimi merkezleri öğretmenlerinin, yöneticilerinin liderlik davranışlarını nasıl değerlendirdikleri, bu davranışların öğretmenlerin motivasyonuna bir etkisinin olup olmadığı ve tüm bunların öğretmenin kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğiyle ilgili bilgi toplanmıştır. Halk eğitimi merkezlerinin daha işlevsel olmaları için çalışan motivasyonunun önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda motivasyon düşüklüğünü ortaya çıkaran olumsuzlukların belirlenip ortadan kaldırılması gerekmektedir. Bu araştırmanın liderlik davranışından kaynaklanan motivasyon sorunlarını ortaya çıkaracak olması nedeniyle önemli olduğu düşünülmektedir.Yapılan nicel kısımda elde edilen veriler tarama modeli ile değerlendirilmiştir. Tarama modelleri içinden de genel tarama modeli kullanılmıştır.İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan halk eğitimi merkezlerinde çalışan öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bakırköy, Bahçelievler, Güngören, Bağcılar, Avcılar, Beylikdüzü ve Şişli halk eğitimi merkezlerinde çalışan 142 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Araştırma verilerinin toplanması aşamasında halk eğitim merkezlerinde görev yapan öğretmenlere anket uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Ekvall ve Arvoren (1991) tarafından `Change - Centred Leadership:An Exentision Of The Two Dimensional Model` adlı çalışma için hazırlanan, dilimize Tengilimoğlu (2005) tarafından kazandırılan, 2005 yılında araştırmacı tarafından yapılan araştırmalarda da kullanılan liderlik davranışlarını belirleme anketi kullanılmıştır.Yapılan araştırma sonunda; liderlik ile motivasyon arasında pozitif yönlü bir ilişkinin var olduğu tespit edilmiştir. Yönetici davranışı ölçeğine göre yaş, eğitim durumu ve hizmet süresi değişkenleri arasından anlamlı düzeyde fark görülürken, diğer değişkenler arasında anlamlı farka rastlanmamıştır. Motivasyon ölçeğinde ise; medeni durum ve eğitim değişkenlerinde anlamlı fark görülmüştür.
dc.description.abstractAs a result of this research, some information has been gathered about how national education centres teachers evaluate their managers' leadership behaviour, the effect of these behaviours on teachers' motivation and if all these differ or not according to teachers' personal qualities. It's been thought that employees motivation is important to make national education centres more functional. In this context, the reasons which cause lack of motivation should be defined and removed. It's been thought that this research is important because it will identify the motivation problems sourced from leadership behaviours. The data obtained in quantitative part have been evaluated through sample survey. General survey sampling has been used among other survey sampling methods. The teachers who work in national education centres on Europe part of İstanbul constitute research population. 142 teachers who have been selected among the teachers working in national education centres on Europe part constitute research sample. A questionnaire have been implemented on the teachers who work in national education centres on the stage of data collection. As a means of data collection `Leadership Behaviour Description Questionnaire` which was prepared for the research Change-Centred Leadership: An Extension of The Two Dimensional Model (1991) by Ekvall and Arvoren and translated by Tengilimoğlu, has been used in this research. This questionnaire was also used by researcher himself in 2005 to determine the leadership behaviour description questionnaire.At the end of the research, it has been identified that there is a positive relation between leadership and motivation. According to Manager Behaviour Scale it has been determined that there are significant differences between age, education status and working time in the organization, a meaningful difference is not recognized for other variables.. On Motivation Scale, it has been determined that there are significant differences on marital status and education variants.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHalk eğitim merkezi yöneticilerinin liderlik davranışları ile çalışanların motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationships between public training center management's leadership behaviours and their worker's motivation level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic education centres
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmLeader managership
dc.subject.ytmLeaders
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.identifier.yokid10084388
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407080
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess