Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraduman, İlkay
dc.contributor.authorAriğ, Mayide
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:51Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:51Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628263
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada hızla artan bir sektör olan elektronik alışveriş yapmada, elektronik açık arttırma siteleri kilometre taşlarından biri olmuştur. Gerek pazarın büyümesi gerek ise internet kullanımının yaygınlaşarak kullanım alanları ile beraber artması, gerek tüketicilerin alışkanlıklarını gerek ise memnuniyet açısından beklentilerini de değiştirmiştir. Elektronik ortamda açık arttırmaya katılan ve alım/satım yapan bireylerin davranışlarının analiz edilmesi, yapmayanların nedenlerinin araştırılması ve bunlar ışığında firmaların hizmetlerini geliştirmesi açısından önem kazanmaktadır. Yapılan bu çalışmada; internet üzerinden açık arttırmaya katılan müşterilerin gerek alım gerek ise satış yapanların müşteri profili araştırması yapılmıştır. Ayrıca müşteri memnuniyeti üzerinde de durulmuştur. Yapılan araştırmanın sonucunda her ne kadar elektronik açık arttırma yapan firmanın (gittigidiyor.com) kayıtlı üye sayısı ve ticaret hacmi büyüyor olsa da müşteri memnuniyeti açısından aynı olumlu sonuçlara sahip olmadığı önemli bir sorun teşkil etmektedir. Gerek yapılan anket çalışmasında gerek ise müşterilerin yapmış oldukları resmi müşteri şikâyet sayılarındaki sonuçlar iyileştirilmesi gereken bir konu halinde karşımıza çıkmıştır. Bununla birlikte internetten yapılan alışverişteki güven sorunu alışverişi olumsuz yönde etkilemiş olsa dahi, pazarın büyümesi ile ilgili ekonomik göstergeler yeni müşteri elde etme ile ilgili olumlu sonuçlar ortaya koymuştur.
dc.description.abstractElectronic shopping has been growing sector at the globalising World, and the electronic auctions has been one of the kilometer stone at it. The growth of the market within the usage of internet growth has changed the expectations of consumers and satisfactions. The importance of progress upon companies whom serve at electronic aution for consumers attitudes and analyses becomes important. During the study; the consumer satisfaction of electronic auction users whom both sell and buy, has been searched and studied. Result of the search; although the companies market share and user number are increasing, consumer satisfaction level does not reflect the same progress which could create important problem. During the application of the research and the official consumer claims shows the problem to be solved at priority. Together with it, the trust issue has been effecting consumers negatively. On the other hand creating new users at electronic auction is promising.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleElektronik açık arttırma (e - auction) sitelerinde müşteri profilinin ölçülmesi ve bir uygulama
dc.title.alternativeMeasurement of customer profile in electronic sold on auction sites and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmCustomer profile
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmPublic auction method
dc.identifier.yokid10083320
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407077
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess