Ortaöğretim eğitim yöneticilerinin öğretim liderliğini sınırlayıcı etkenler
dc.contributor.advisor | Levent, Etem | |
dc.contributor.author | Sertkaya, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:49:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:49:49Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628255 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmayla, `Ortaöğretim Eğitim Yöneticilerinin Öğretim Liderliğini Sınırlayıcı Etkenler`i araştırmak, mevcut yapı içerisinde ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin görüşleri alınarak, okul yöneticilerinin ne ölçüde öğretim liderliği rollerini gerçekleştirdiği belirlenmiştir.`Öğretim liderliği` ve `etkili kurum` üzerinde yapılan araştırmalara göre; bürokratik ve yasal sınırlılıklar ile Ortaöğretim müdürlerinin karşılaştıkları farklı beklentiler, zaman kıtlığı, yetişme eksikliği, kararsızlık ve cesaretsizlik, kaynak yetersizliği gibi etkenlerin öğretim liderliği davranışlarını engellediği görülmüştür.Okul müdürlerin aynı zamanda birer öğretim lideri olarak görev yapabilmelerini kolaylaştırmak, dolayısıyla kurumların etkili çalışma yapmasına katkıda bulunmak için bazı engelleyici faktörlerin ortadan kaldırılması gerekmektedir. Bu konuda eğitim yönetimi alanında görev yapmakta olan üst yöneticiler ile daha alt kademelerdeki yöneticilere önemli görevler düştüğü belirlenmiştir.MEB, ortaöğretim kurum yöneticilerinin yasal çerçevede özerk çalışmalara imkan verecek şekilde düzenlemeler yapmaları, alt sistemlere daha çok kaynak ayırmaları, gereksiz bürokratik işlemleri ortadan kaldırmaları, bu yönde il ve ilçe eğitim müdürlüklerini teşvik etmeleri, kurum yöneticilerinin özellikle eğitim programı ve öğretim konusunda hizmet içi eğitimlerle desteklenmeleri yönünde sisteme yeni bir perspektif getirmenin gerekliliği tespit edilmiştir.Lise Müdürlerinin bir kurum yöneticisi oldukları halde esas görevlerinin eğitim ve öğretimi yönetme olduğunun bilincinde olarak girişken ve cesur bir öğretim lideri olma yolunda adım atabilmelidirler. Çünkü öğretim lideri olan bir müdür, bu konuda çeşitli engelleri aşarak başarıya ulaşmış kişidir. Okulların etkili birer kurum olması ve eğitim öğretime ilişkin liderlikteki sınırlılıklar, dikkatleri okul liderliğinin gerçekleşme düzeyine yöneltmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretim lideri, Ortaöğretim Kurum Müdürü, Üst sistem | |
dc.description.abstract | In this study, restrictive factors of education leadres for secondary education administrators are searched, teachers who work in current business, are offered for their considerations and by this way it is identified that how much the school managers perform their roles.According to the searches on Education Leaders and the effective institutions; the bureaucratic and the legal restrictions with the different expectations secondary education managers experience, scarcity of time, lack of experience, instability, lack of courage and the resource shortage are the factors prevent the being education leader.Some restrictive factors need cancelling not only to make easy the roles of school managers as a leader but also contribute the institutions work efficiently. In this regard, top managers who work in educational administrations and the junior administrative officers have important responsibilities.The Ministry of National Education need to make some arrangements to let the institution managers work autonomous in their legal framework, allocate resource to sub-system, annihilate the unnecessary bureaucratic Works, support the provincial and district national education directorate,bring the new perspective for institutive managers by building up with the in service training.In the act of the high school managers are intitutions administraters, their basic responsibilities to lead the education to be a sociable an brave education leader. As an education leader a school manager mean that he overcomes the obstacles and becomes successful. Schools as an effective institutions and the restrictions of leadership on education direct the attention realization level of school leaders.KEYWORDS: education leader, secondary education institution director, exponential assembly | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim eğitim yöneticilerinin öğretim liderliğini sınırlayıcı etkenler | |
dc.title.alternative | The resctrictive factors front of the school managers' leadership | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Instructional leadership | |
dc.subject.ytm | Leaders | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10082209 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407064 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Yönetimi Bilim Dalı |