Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Ertuğ
dc.contributor.authorAktaş, Süleyman
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:48Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:48Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628251
dc.description.abstractDemokrasi günümüzde en işlevsel ve insana değer veren yönetim biçimi olarak kabul edilmektedir. Ülkemizde demokrasi kültürünün oluşması amacıyla çalışmalar yapılmaktadır. Okul Meclisleri bu çalışmaların bir kısmını oluşturmaktadır. Öğrencilerin katılım, oy verme, tercih yapma vb. kavramlara belirli yaşlarda hâkim olması ve yaşaması, kültürün oluşmasında önemli rol oynamaktadır.Bu araştırmanın amacı ortaöğretimde görevli okul yöneticilerinin, Okul Meclisi uygulamalarına karşı görüşlerini belirlemek ve Okul Meclisleri'nin daha sağlıklı işlemesine yönelik öneriler geliştirebilmektir. Bu araştırmada yöntem tarama modellerinden genel tarama modeli tercih edilmiştir.Araştırmanın evrenini, İstanbul İli, örneklemini ise Bahçelievler ilçesinin 2014–2015 eğitim-öğretim yılı içerisinde ortaokul ve liselerinde görev yapan yöneticileri oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri; Bahçelievler ilçesinde bulunan tüm ortaöğretim kurumlarına hazırlanan anket ve ölçekler gönderilmiştir. Veriler toplandığında 234 tane anketin yapılan çalışmanın amacına uygun bir şekilde doldurulduğu tespit edilmiştir.Araştırmanın nicel verilerin toplanması amacıyla araştırmacı tarafından ilgili alan araştırması sonucu elde edilen verilerden faydalanarak `Okul Meclisi Uygulama Ölçeği` geliştirilmiştir. Hazırlanan ölçeğin yapılan araştırmanın amacına uygunluğunu belirlemek üzere eğitim yönetimi ve denetimi alanında görev yapan öğretim üyelerinin görüşlerinden faydalanılmıştır. Öneriler doğrultusunda ölçeğe son şekil verilmiş ve uygulama için hazır hale getirilmiştir.Yapılan araştırma sonucunda `Okul Meclisi Uygulama Ölçeği` puanları incelenmiş ve cinsiyet, görev, kıdem, yönetici kıdemi ve eğitim düzeyleri arasında anlamlı düzeyde bir farkın olmadığı görülmüştür. `Okul Meclisi ile yöneticileri öğrencilerden yeni fikirler öğrenebilir.` önermesine katılımcıların çoğunluğu `Çoğunlukla Katılıyorum` ve `Tamamen Katılıyorum` seçeneğini işaretlemiştir. Yeni fikirlerin üretilmesi ve üretilen fikirlerin kullanılması önemlidir. `Okul Meclisi ile ilgili, yönetici, veli ve öğrencilerin yeterli bilgileri olmadığı için uygulama esnasında sorunlarla karşılaşılmaktadır.` önermesine katılımcıların büyük kısmı `Çoğunlukla` seçeneğini işaretlemiştir.Okul Meclisi ile ilgili, yönetici, veli ve öğrencilerin yeterli bilgileri olmadığı için uygulama esnasında sorunlarla karşılaşıldığı görülmektedir. Bu bağlamda okul yöneticilerinin okul Meclisi ile ilgili öğretmen, yönetici ve velilere yönelik seminerler düzenlemesinin uygun olacağı görülmektedir. Okul Meclisinin okul yönetimi karar alma sürecinde etkili olmaları sağlanmalıdır.Anahtar kelimeler: Demokrasi, Okul Meclisi, Yönetici, Katılım, Öğrenci.
dc.description.abstractToday democracy is accepted as the most functional regime which at the same time appreciates humans the most. Studies have been made in our country in order to form the democracy culture. School councils form some part of these studies. The state of students' experiencing and being dominant on concepts such as participation, voting, making preferences, etc. on a certain age plays a significant role on forming this culture.The aim of this research is to define the opinions of school managers towards school council implementations and develop suggestions for the school councils to function more efficiently. During this study, scanning method, which is one of the research methods, has been used. Among the scanning methods, the general scanning method has been preferred.Bahcelievler District of the town of Istanbul forms the population of the research, and the managers who have worked in the secondary education instutituons in Bahçelievler during the 2014-2015 academic year form the sample of it.In order to collect the data of the research, firstly, the surveys and scales that had been prepared in advance were sent to all the secondary education instutituons within Bahcelievler. When the data was collected, it was seen that 234 of the surveys had been filled in a proper way as regards the aim of the research.In order to collect the quantitative data during the study, `School Council Implementation Scale` which had been authentically prepared by the researcher by using the data achieved at the end of the relevant field research, was used. In order to determine the suitability of the scale to the aim of the project; the opinions of the lecturers who work in the fields of education management and supervision were made use of. The scale was finalised in accordance with the suggestions given and made ready for implementation.At the end of the study, `School Council Implementation` scale points have been investigated and no significant difference has been noticed among the levels of gender, post, seniority, manager seniority and education. Most of the participants have ticked up the alternatives of `I totally agree` and `I mostly agree` for the statement of `The school council and its administors can learn new ideas from students.` It is important to produce new ideas and use them. A great deal of the participants have ticked up the alternative of `I mostly agree` for the statement of `Occasionally problems arise during the implementation as the administors, parents and students do not have sufficient information regarding the school council.`It is seen that sometimes problems arise during the implementation as the administors, parents and students do not have sufficient information regarding the school council. In this regard, it is believed to be appropriate that school managersorganise seminars for the teachers, administors and parents regarding the school council. The school council should be made effective during the school council decision-making process.Keywords: Democracy, School Council, Manager, Participation, Studenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumları yöneticilerinin demokratik okul kültürü oluşturmada, okul meclisi projesine karşı tutumlarının incelenmesi: Bahçelievler örneği
dc.title.alternativeResearch on the viewpoints of secondary education institution managers regarding the implementations of the school council during the process of forming democratic school culture: Bahçelievler sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmDemocratic instruction
dc.subject.ytmDemocratic attitude
dc.subject.ytmDemocratic values
dc.subject.ytmSchool culture
dc.subject.ytmSchool council
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmProjects
dc.identifier.yokid10081119
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407075
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess