Okul yöneticilerinin mizah davranışlarına göre sergiledikleri liderlik biçimleri
dc.contributor.advisor | Gündüz, Hasan Basri | |
dc.contributor.author | Öztürk, Beyhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:49:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:49:46Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628242 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, okul yöneticilerinin, sergiledikleri liderlik biçimi ile mizah davranışları arasındaki bağı incelemektedir. Bu amaçla anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan yöneticilerine (49 müdür- 103 müdür yardımcısı), Kouzes ve Posner (1995) tarafından geliştirilen, Korkmaz (2010)' ın Türkçeye uyarladığı 'Liderlik Davranışı' anketi ve Babad (1074)' ın kavramsallaştırdığı dört tür mizah tarzını temel alarak geliştirilen, Philbrick (1989) tarafından kullanılan, Recepoğlu (2011) tarafından Türkçe' ye uyarlanan 'Mizah Tarzları Anketi' uygulanmıştır.Okul yöneticilerinin en fazla 'onaylayıcı mizah' ı kullandıkları bunu sırasıyla, 'mizahi olmayan tarz', 'üretici sosyal mizah', 'reddedici mizah' ve 'alaycı mizah' tarzlarının izledikleri görülmektedir. Okul yöneticilerinin liderlik davranışlarına tüm liderlik davranışlarında puan ortalamaları yüksek olduğu ve en yüksek puan ortalaması ise cesaretlendirme liderlik davranışı olduğu görülmektedir. Erkek okul yöneticilerinin kadın okul yöneticilerine göre daha çok model olma, ilham verme, zorluklarla başa çıkma, harekete geçme, cesaretlendirme liderlik davranışlarını gösterdikleri görülmektedir. Araştırmanın evreni İstanbul İlinde 2013-2014 eğitim-öğretim yılında anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan yöneticiler oluşturmuştur.Anahtar Sözcükler: Mizah, Mizah Tarzları, Liderlik, Liderlik Biçimleri, Karizmatik Liderlik | |
dc.description.abstract | This research examines the relationship between school principles' leadership styles and sense of humor. The sample of the study consists of 49 school principals and 103 assistant principals who works at kindergarten, elementary, middle and high schools. Data were collected via two different scales. One of the scales is `Leadership Behavior Scale` developed by Kouzes and Posner (1995) and adopted into Turkish by Korkmaz (2010). And the other scale is `Humor Styles Survey` developed by Babad (1974) and adopted into Turkish by Recepoğlu (2011).The result of the research shows that participants mostly use confirmatory humor and non-humorous style, productive social humor, rejecting humor and wry humor styles. The mean scores in all leadership training managers to conduct their leadership behavior is high and it is seen that the highest mean score is encouraging leadership behavior. It is seen that male education directors has shown more becoming model, inspiring, coping with difficulties, acting, encouraging leadership behaviors comparing female education directors.Keywords: Humor, Humor Styles, Leadership, Leadership Styles, Charismatic Leadership | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin mizah davranışlarına göre sergiledikleri liderlik biçimleri | |
dc.title.alternative | School principles' leadership styles and sense of humor | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Humour | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Humour | |
dc.subject.ytm | Manegerial behavior | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.identifier.yokid | 10073647 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 391648 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |