Show simple item record

dc.contributor.advisorKale, Nesrin
dc.contributor.authorCengiz, Birol
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:43Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:43Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628231
dc.description.abstractBu araştırmada İstanbul ili Beylikdüzü ilçesinde görev yapan matematik öğretmenlerinin kendi algılarına dayanarak sınıf yönetimi konusundaki eğilimlerini saptamak amaçlanmıştır.Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın evrenini 2014–2015 eğitim öğretim yılında İstanbul İli Beylikdüzü İlçesi'nde görev yapan 199 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Evrendeki öğretmen sayısı az olduğundan Beylikdüzü İlçesi'nde görev yapan tüm matematik öğretmenlerine anket uygulanmıştır. Daha güvenilir verilerin elde edilmesi için örneklem alma yoluna gidilmemiş `kendini örnekleyen evren` çalışılan evren olarak kabul edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Sivri (2012) tarafından geliştirilen `Sınıf Yönetimi Eğilimleri Anketi` kullanılmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğretmenlerin demografik özelliklerinin yer aldığı 5 sorudan oluşan Bilgi Formu (cinsiyet, mesleki deneyim, okul kademesi, sınıf mevcudu, mezun olunan fakülte türü), ikincisi ise `Sınıf Yönetimi Eğilimleri Anketi'dir. Anket ile elde edilen ham veriler SPSS (Stattiscal For Social Sciences) Statistics 15.0 paket programına girilmiş ve istatistiksel çözümlemeler bu program yardımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesi aşamasında araştırmanın amaçları doğrultusunda betimsel istatistikler için frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma, ortalamaların bağımsız değişkenlere göre karşılaştırılması için bağımsız grup t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır.Araştırma sonucunda cinsiyet değişkenine göre plan program etkinlikleri, sınıfın fiziki yapısının düzenlenmesi, zaman yönetimi, davranış yönetimi etkinliklerinde kadın ve erkek öğretmenlerin ortak eğilimlere sahip oldukları tespit edilmiştir. Kıdem yılı değişkenine göre kıdemli öğretmenlerin sınıf yönetimi boyutlarının hepsinde kendilerini daha yeterli algıladıkları tespit edilmiştir.Okul türü, sınıf mevcudu ve öğretmenlerin mezun oldukları okul değişkenine göre sınıf yönetimi eğilimlerinde bir farklılık bulunmamıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the classroom tendencies of mathematics teachers that is based on their perceptions. This research study was carried out in Beylikdüzü.In this survey the scanning model was applied in the 2014-2015 academic year with the the participation of 199 mathematics teachers that work in Beylikdüzü. All the teachers mathematics teachers participated in the questionnaire since the number of teachers were not enough in Beylikdüzü.No sampling has been done, and `self sampling universe` has been acceptredas the study universe.In order to collect data Classrom Management Questionnaire, developed by Sivri (2012) was applied. The questionnaire consist of two sections. In the first section an information request form with five questions were asked about demographic features of teachers (gender, work experience, the size of classrooms,the types of schools, the faculty that teachers graduated from), in the second section `Classroom Canagement Tendencies Questionnaire` was applied.The datas obtained in this study was entered into the computer with the software called SPSS 15.0 (Stattiscal For Social Sciences) and statistical analyses are produced with the help of this software.Bearing the objectives of this study in mind, frequency, percentages, mean, and standard deviation analysis were utilized to analyze for descriptive statistics. Independent sample T-test and One Way ANOVA were used to compare the means according to the variables investigated.The result of the research study shows that according to the gender variability, male and female teachers have common tendencies in planning the course syllabus, organising the physical srtucture of the classroom, time management, behavioural management. According to the work experience variability it was found that experienced teachers think that they are more competent in all of the classroom management dimensions. No difference was identified according to the types of schools, that size of classrooms, universities the teachers graduated variabilities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik öğretmenlerinin sınıf yönetimi eğilimleri (İstanbul ili Beylikdüzü ilçesi örneği)
dc.title.alternativeClass management tendencies of mathematics teachers working in Beylikdüzü İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-02
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmClassroom management
dc.identifier.yokid10094821
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426149
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess