Show simple item record

dc.contributor.advisorAltınkaya, Zelha
dc.contributor.authorIgbokwe, Martins Chibuzor
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:42Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628222
dc.description.abstractSon yıllarda, şirket birleşmeleri ve devirler, önemli bir rol oynamıştır, endüstrileri için hedefleri yanı sıra artan finansal performans, hükmü, platform ulaşmak diğer pazar dışında ana konumlar, çeşitlendirme ve yatırım veya kazanım yönetim uzmanlığı.Tez söndürür başlıca üç tür güdüleri yöneticileri kolaylaştırır önce kararı birleşme ve satın alma. Biri bu amerikalı üniversiteli, anlaşmalar, kararsızlık, yatırımcılar değer veya belirsiz saldırmalarını on yatırımcılar görülmeye değer. Genişletme niyetindeyim, doğrulanamayan darbe yatırımcılar görülmeye değer. Bu Amerikalı Üniversiteli de incelemek, sonuçlarını katılımcı, birleşme ve satın alma (M ve A) ve bu, daha çocuklukta, yaklaşımları, literatür gözden geçirme. Bir tür sonuç, M ve A katlar pay değer, hedeflenen firma, ve diğer el azaltır, görülmeye değer özsermaye satın alma şirketi veya yeni üye firması. Bu çalışma da oluşur. nicel araştırma metodolojisi; bu bir göstergesi kağıt olmadıklarını fark mali kayıtlar, hem hedeflenen firma ve satın alma şirketi.Bu varsayım i̇stiyor eğer şirketin karlılık veya performansı, sonuç olarak, geçiş, şirket evlilikleri ve ithamı. Kurmak için bu varsayım, araştırmacı için çalıştığında bazı analiz şirket'in performansı sonrası, şirket evlilikleri ve satın alma egzersiz karşılaştırarak bunların mali sonuç önce ve sonra M ve A egzersiz.Daha net anlaşılması bu çalışma, etkileri, M&a;A performans, acquiring şirket karşılaştırması şirket etmedi yerine M&A. Bununla birlikte, her iki durumda da seçilen bu çalışma ve analiz daha net anlaşılmasını; M&a;bir etkinlik arasında Hewlett Packard ve Compaq, ve M&a;bir etkinlik arasında Migros süpermarket ve Tansaş A.Ş. Bulgular yüklenebilmesi, hem şirketler bir sağlık performans öncesi, birleşme ve satın alma aktivitesi ancak deneyim hafif bir kaybı koğuşlar önce yükselen.
dc.description.abstractOver the last decades, mergers and acquisitions has played a crucial role in assisting industries to achieve their goals as well as increasing their financial performance, through the provision of platform to gain access other market outside their main locations, diversify their investment or gain management expertise. The thesis establishes three main kinds of motives managers makes before taking decision on Merger and Acquisition. One of the motives in this dissertation is that deals with the instability of investors' worth or has unclear encroachment on investors' worth. The expansion intention has unverifiable impact on the investors' worth. This dissertation also examines the outcomes of participating in merger and acquisition (M&A) and these are explored more, using the approaches in the literature review. One of such outcome is that M&A multiplies shareholders worth for the targeted firm, and on the other hand reduces the shareholders worth for the purchasing firm or the newly joined firm. This study also comprises of quantitative research methodology; it is a gauge paper to ascertain the difference in the financial records of both the targeted firm and purchasing firm.The hypothesis seeks to establish if company's profitability or performance improves as a result of engagement in mergers and accusation. To establish this assumption the researcher tries to analyze some company's performance after their mergers and acquisition exercise by comparing their financial result before and after M&A exercise.For the more clear understanding of this study, the effects on the M&A performance of the acquiring company will be compared with companies that didn't engage in M&A. Nevertheless, two cases was chosen in this study and analyzed for a more clear understanding; the M&A activity between Hewlett Packard and Compaq, and the M&A activity between a supermarket called Migros Turk A.S. supermarket and Tansaş A.S supermarket. The findings entails that both companies are on a health performance before the merger and acquisition activity but experience a slight loss is wards before rising.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effect of mergers and acquisition in the growth of a firm
dc.title.alternativeBirleşme ve satın alımların bir firmanın büyümesine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmProfitability
dc.subject.ytmMergers
dc.subject.ytmOrganizational growth
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmMergers
dc.subject.ytmStrategic purchasing
dc.subject.ytmTurnover
dc.identifier.yokid10093435
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426186
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess