Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Erol
dc.contributor.authorKunuk, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:40Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:40Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628210
dc.description.abstractBu çalışma; İstanbul ili, Üsküdar ilçesi sınırları içerisinde bulunan resmi eğitim-öğretimde okul öncesi eğitimin ilkokul öğrencilerinin başarılarına etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Bu araştırmanın örneklemi, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili, Üsküdar ilçesindeki 160 öğretmenden oluşmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla 'anket' kullanılmıştır.Okul Öncesi Eğitimin İlkokul Öğrencilerinin Başarılarına Etkisini belirlemek amacıyla, ölçeklerdeki alt faktörlerin aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları tespit edilmiştir. Ölçekler kullanılarak elde edilen sonuçların, araştırmaya katılan 160 öğretmenin demografik değişkenlerine bağlı olarak farklılık gösterip göstermediği test edilmiştir. Yapılan bu fark testleri sonucunda bazı demografik değişkenlere ait alt gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık (p<.05) tespit edilirken, bir kısmında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmamıştır.
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the effects of pre-school education on thesuccess of primary school students in Üsküdar, İstanbul.The sample of this research consists of 160 teachers working in primary schools in Uskudar, İstanbul, in the academic year of 2013-2014, To collect data in this research 'survey research model was used.In order to determine the effects of pre-school education on the success of primary school students, the arithmetic mean and standard deviation of the sub-factors were determined,The data was tested to see if the participants differ in terms of the demographic variable. The results showed that there are statistically significant differences between subgroups (p <.05), however, in some groups no statistically significant differences were found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimin ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi (Üsküdar örneği)
dc.title.alternativeAcademic achievement the effects of the elementary students pre-school education ( Üsküdar sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid10090070
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426159
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess