Türkiye ihracatında multimodal taşımacılık: İhracat yüklerinin Romanya Constanta liman üzerinden Avrupa`ya dağıtım örneği`
dc.contributor.advisor | Yaman, Fatih Turan | |
dc.contributor.author | Barbanova, Krystyna | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:49:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:49:39Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628204 | |
dc.description.abstract | Rekabet, uluslararası ticaretin gelişimi ve taşımacılığın altyapı ile ilgili gelişimi sonucunda ortaya çıkan ve hızla büyüyen konteyner taşımacılığı olan multimodal taşımacılık gerek şirketlerin maliyet ve diğer bir çok avantajı barındıran bir taşımacılık türü gerek ise ülkelerin ekolojik ve liman trafiklerinin gelişimi açısından stratejik olarak da önem vermiş olduğu bir taşımacılık türü olarak günümüzde karşımıza çıkmaktadır. Avrupa'nın multimodal taşımacılık açısından yani bir çokmodu tercihli olarak kullanabileceği ve altyapı olarak da önemli limanlarından biri olan Roman 'yanın Köstence limanı üzerinden uygulama örneği diğer alternatif bağlantıları bulunan Avrupa limanları ile incelenmiştir. Köstence Limanı Karadeniz kenarında bulunması, stratejik olarak desteklenmesi, demiryolu, karayolu ve özellikle de nehir bağlantısı ile çok daha makul konteyner taşıma maliyetleri olduğundan dolayı ön plana çıkmaktadır. Özellikle Türkiye'nin Avrupa'ya ihracat dağıtımı açısında önemli bir noktada olan Köstence Limanı bu tez dahilinde multimodal taşımacılık açısından incelenmiştir. | |
dc.description.abstract | Due to competition of international trade and development, together with infrastructure of transportation developments results growth at container transportation. In today's world as container transportation, multimodal transportation covers both at cost advantage for companies together with countries ecologic and port traffic development. In this study Romania's Constanza Port is studied in terms of multimodal transportation where offers alternative connections to other European ports also provides convenient infrastructure. Due that Constanza Port is located in Black Sea, strategically supported, railway, highway and hinterland connections availability creates cost advantage during container transportation. Especially she has important role at Turkey's export's distribution. In this study Cosnstanza Port has been studied in terms of multimodal transportation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Türkiye ihracatında multimodal taşımacılık: İhracat yüklerinin Romanya Constanta liman üzerinden Avrupa`ya dağıtım örneği` | |
dc.title.alternative | Multi̇modal transportati̇on i̇n Turkey's export: Example of export cargoes forwardi̇ng Europe through constanta port,Romani̇a` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transportation | |
dc.subject.ytm | Multimodal transport | |
dc.subject.ytm | Ports | |
dc.subject.ytm | International trade | |
dc.subject.ytm | Combination transport | |
dc.subject.ytm | Container transportation | |
dc.subject.ytm | European | |
dc.subject.ytm | Multimodal transport | |
dc.subject.ytm | Export | |
dc.identifier.yokid | 10092492 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 426154 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Yönetimi Bilim Dalı |