Türkçe ögretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları problemler ve çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | Kale, Nesrin | |
dc.contributor.author | Gümüş, Emel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:49:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:49:28Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-06-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628120 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Türkçe öğretmenlerinin sınıf içerisinde karşılaştıkları problemler ve ve çözüm önerilerine karşı uyguladıkları stratejilerin öğretmen görüşüne göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak öğretmenlerin en çok ve en az karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlar karşısında kullandıkları sınıf yönetimi stratejileri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarının ve kullandıkları stratejilerin cinsiyet, yaş ve kıdeme göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada seçilen konu, eğitim sistemi açısından ve ilgili literatüre katkı sağlaması yönüyle önemlidir.Çalışma kapsamında 2014-15 eğitim öğretim yılında İstanbul ili - Fatih ilçesinde genel öğretim vermekte olan orta okul kurumlarında görev yapan Türkçe öğretmenleri ile bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir.Araştırmada tarama yöntemi kullanılarak verilerin çözümü ve yorumlanmasında betimsel istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Uygulanan ankette; kişisel bilgiler, genel öğretmenlik özellikleri, istenmeyen davranışlarla karşılaşma sıklıkları ve sınıf yönetimi stratejileri bölümleri bulunmaktadır. Ölçek Şen Kulak (2010)'ın hazırladığı bir ölçektir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin sınıfta en sık karşılaştığı istenmeyen öğrenci davranışının `cep telefonuyla meşgul olma` olduğu, en az karşılaşılanın ise `sınıfı kirletme-yerlere kağıt atma` olduğu görülmüştür. Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışları karşısında en sık kullandıkları stratejinin `öğrenciye sınıfın kurallarını hatırlatmak` olduğu ve en az kullanılan stratejinin ise `tüm sınıfı cezalandırmak` olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin cinsiyet, yaş ve kıdemleri ile karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve kullandıkları stratejiler arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: İstenmeyen Öğrenci Davranışları, Ortaokul, Türkçe Öğretmeni, Sınıf Yönetimi, Sorun Çözme Becerisi | |
dc.description.abstract | In this research Project; problems that have been faced in class management and suggestions for solutions have been targeted. The least and the most faced negative student behaviours and class management strategies applied have been determined. Moreover it has been researched if the negative behaviours and the strategies applied differ according to gender, age and rank. The subject of the research is important because of the education system and the contribution to the relevant literature .A research has been performed including Turkish-language teachers working in secondary schools in Fatih / İstanbul during 2014/2015 education year.Scanning method has been used in research and descriptive statistics methods have been used in commentary. Personal information, teaching specialities, frequency of negative behaviours and class strategies have been in the questionnaire . The scale is of Şen Kulak (2010)At the end of the questionnaire, it has been revealed that the most common negative student behaviour is `playing with cellular phones` and the least common negative student behaviour is `littering in the classroom`.It is concluded that the most applied strategy is reminding the students of the classroom rules and the least applied strategy is punishing the whole classroom.No significant evidence has been found of connection between the genders, ages and ranks of the teachers with thw strategies used when faced with negative student behaviours.Keywords: Negative student behaviours , Secondary school, Turkish-language teacher, Classroom management, Problem solving skills | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe ögretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları problemler ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | Problems that have been faced in class management and suggestions for solutions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-14 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.identifier.yokid | 10112993 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 432508 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Yönetimi Bilim Dalı |