The role of watching English subtitled programs in the development of second language pragmatic competence
dc.contributor.advisor | Bulut, Türkay | |
dc.contributor.author | Salih, Zhikal Qader | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:49:27Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:49:27Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628116 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada yabancı dil öğrenenler olarak dördüncü sınıf üniversite öğrencileri ve öğrencilerin 'yükselterek dil sınıfta kullanarak videoların etkisiyle İngilizce pragmatik yetkinliğini arttırmak üzerinde bir etkiye sahip, İngilizce deyimler ve ifadeler oluşan bir program altyazılı kullanarak olup olmadığını muayene ana ve hedef kültürler arası kültürel farklılıklar yönelik farkındalık. Ayrıca, bu çalışmada katılımcıların tutma üzerinde altyazılı İngilizce programı izlerken yoluyla pragmatik yetkinlik geliştirmek etkisini incelemektedir.Bu çalışmanın katılımcıları Irak'ta Süleymaniye Üniversitesi'nde dil okullarının yirmi dördüncü sınıf üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Onlar TL altyazılı deyimler oluşuyordu yirmi İngilizce programları izledi; her programın bir minute.Two çeşitli testler araştırmacı kendisi ve bir Çoktan Seçmeli Söylem Tamamlama Testleri (tarafından tasarlanan Sit sınav olan ön test ve son test olarak çalışmanın veri toplamak için kullanılmıştır olduğu iki kez kullanılan bundan sonra ÇKBT); sonrası ilk test olarak ve daha sonra bir kalıcılık testi olarak. Elde edilen çalışma iki t-testi verilerini ve bir tek yönlü ANOVA analiz etmek amacıyla yürütülmüştür.Sonuçlar izlerken İngilizce altyazılı videolar, daha yetkin pragmatik olmaya EFL öğrenenler yardımcı altyazılar uzun tutma sonuçlandı İngiliz programı izlerken ile ana ve hedef kültürleri ve pragmatik yetkinlik geliştirme arasındaki kültürel farklılıkların karşı öğrencilerin farkındalık kaldırdı gösterdi.Anahtar Kelimeler: Görsel-işitsel malzeme, Altyazı, Pragmatik Yeterlilik, kültürel farkındalık, deyimler | |
dc.description.abstract | The present study examined whether using English subtitled program which consists of idioms and phrases, have an impact on enhancing English pragmatic competence for the fourth-year college students as foreign language learners and the effect of using videos in the language classroom on raising the students' awareness towards the cultural differences between the main and the target cultures. Furthermore, the study scrutinizes the impact of improving pragmatic competence through watching English program with subtitles on the participants' retention. The participants of this study consist of twenty fourth-year college students of schools of language at Sulaimaniyah University in Iraq. They watched twenty English programs that consisted of idioms with TL subtitles; each program is one minute.Two various tests were utilized to gather the data of the study as a pre-test and a post-test which are a sit-down exam that designed by the researcher herself and a Multiple-Choice Discourse Completion Tests (hereafter MDCT) which used twice; first as post-test and later as a retention test. In order to analyze the obtained data of the study two t-tests and one one-way ANOVA were run. The results showed that watching English subtitled videos helped the EFL learners to become more competent pragmatically, raised the awareness of the students towards the cultural differences between the main and the target cultures and improving pragmatic competence through watching English program with subtitles resulted in longer retention.Keywords: Audio-visual material, Subtitles, Pragmatic Competence, cultural awareness, idioms. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The role of watching English subtitled programs in the development of second language pragmatic competence | |
dc.title.alternative | İkinci dil edimsel yeterlilik geliştirme İngilizce alt programları izleme rolü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Second language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Video supported teaching | |
dc.subject.ytm | Pragmatics | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Competence | |
dc.identifier.yokid | 10112937 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 432515 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |