Show simple item record

dc.contributor.advisorAltınkaya, Zelha
dc.contributor.authorMusa, Farahnaz
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:26Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:26Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628108
dc.description.abstractDeğişen dünyamızda etki alanı en büyük gelişmelerden biri olan globalleşme, şirketleri değişen pazar ve rekabet şartlarına uyum gösterebilmek için yeni çözümler geliştirmek mecburiyetinde kalmışlardır. Birleşme, işletmelerin çözüm arayışları neticesi gündeme gelmiş ve özellikle son senelerde yaygınlık kazanmaya başlamış gelişmelerden biri olmaktadır.Birleşmeler ve satın almalar finansta yeni bir kavram değildir. Geçen yüzyıl boyunca çok sıklıkla görülmüşlerdir. Firmalar, değer yaratmak amacıyla birleşme ve satın alma yapmaktadırlar. Değer yaratmak birleşmelerin ve satın almaların en önemli yapılma nedenidir. Bu çalışmada Türkiye'de birleşme ve satın almalar Grundig-Arçelik, Yapı Kredi-Koçbank, Denizbank- Sberbank ve Migros-Tansaş kapsamında incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre şirket birleşmelerinin çoğu finansal sektörde, gıda ve içecek sektöründe görülmüştür. Türkiye'de şirket birleşmelerinin çoğunluğu yabancı şirketlerle yapılmıştır. Ülkenin ana sanayi dallarını oluşturan ve bunlara bağlı kuruluşların yabancı yatırımcılar için cazip olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: şirket birleşmeleri, şirket satın almaları, Türkiye'de birleşme ve satınalmalar, Türkiye'de banka birleşmeleri
dc.description.abstractIn changing environment of today's world, globalization has been one of the biggest developments. Therefore, companies have had to create new solutions in order to adapt to changing market and competitive conditions. Merging has become a recent issue as a result of companies' search for a solution. Merging has been one of the most common developments especially in recent years.Mergers and acquisitions are not new concepts in the field of finance. They have been seen very often over the last century. Companies resort to engage in activities of merger and acquisitions in order to create value. Creating value is the most important reason for mergers and acquisitions. In this study, mergers and acquisitions in Turkey were examined with Grundig-Arcelik, Yapı Kredi-Kocbank, Denizbank-Sberbank and Migros-Tansas. According to a study, most of these mergers were seen especially in financial services and food and beverage sectors. It is seen that a great deal of mergers and acquisitions in Turkey have been performed by foreign buyers. Holdings having a corner on the country's main industries and their affiliated companies are seen to be more attractive to foreign investors.Keywords: company mergers, purchase of company, mergers and acquisitions in Turkey, bank mergers in Turkeyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFinancial assessment of company mergers the example of Turkey
dc.title.alternativeŞirket birleşmelerinin finansal değerlendirilmesi Türkiye örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFinancial analysis
dc.subject.ytmCompanies
dc.subject.ytmMergers
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmForeign capital investments
dc.identifier.yokid10104547
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432528
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess