Show simple item record

dc.contributor.advisorKocabaş, İbrahim
dc.contributor.authorÇelik, Sadullah
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:24Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628090
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim I. kademede eğitim-öğretim gören öğrencilerin liderlik becerilerini geliştirebilmek adına bir program hazırlanması, `Lideriz` isimli programın uygulanması ve etkililiği sınanmasını kapsamaktadır. `Lideriz` eğitim programı öğrencileri 5 temel boyut üzerinde yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu boyutlar: Temel liderlik becerileri, kişisel yetenek, problem çözme becerileri, takım çalışması ve toplumsal hizmettir. Bunun için 24 saatlik `Lideriz` eğitim programı oluşturulmuştur. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Elverişli örneklem yaklaşımı sebebiyle araştırmacının görev yaptığı Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İstanbul ili, Güngören ilçesi, Ergenekon İlkokulu araştırma için seçilmiştir. 3. sınıf düzeyinde öğrenimine devam eden 15'i kontrol, 15'i ise deney grubu olmak üzere toplam 30 öğrenci ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencilerine, her biri 40'ar dakikalık 24 saattten oluşan `Lideriz` eğitim programı haftada 1 gün 5 saat süreyle uygulanmış, kontrol grubuna ise herhangi bir çalışmada bulunulmamıştır. Araştırma dâhilinde öğrencilerin liderlik becerilerini belirlemek amacıyla veri toplama aracı olarak, Tüysüz (2007) tarafından geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmış ve geliştirilmiş `Lider Öğrenci Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre liderlik becerilerini geliştirmek için hazırlanmış olan `Lideriz` eğitim programının, İlköğretim 1. Kademede Eğitim alan öğrencilerde; temel liderlik, kişisel yetenek, problem çözme, takım çalışması ve toplumsal hizmet boyutlarında liderlik becerilerinin gelişimini olumlu yönde desteklediği gözlemlenmiştir. Çalışılan öğrencilere cinsiyet açısından bakıldığında ise liderlik eğitimi için verilen `Lideriz` eğitim programının cinsiyetlere göre olumlu ya da olumsuz bir etkisi gözlemlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Liderlik Eğitim Programı, Kişisel Yetenek, Problem Çözme, Takım Çalışması, Toplumsal Hizmetler
dc.description.abstractThis study includes preparing a program for being able to develop leadership abilities of the first stage students in primary schools, execution of program called as `We are leaders` and its being tested of effectiveness. The training program `We are leaders` aims at raising the students on five fundemental dimensions. These dimensions are basic leadership skills, personal skills, problem solving ability, team work and social service. 24 hours scheduled `We are leaders` education program is comprised for this aim. It was used experimental design with pretest-posttest design control group. Because of convenience sampling approach, Ergenekon Primary School which is dependent on Ministry of National Education and also in which researcher performs his duty in Güngören county in İstanbul was chosen for research. The study was executed with 30 student who continue their education on third class level and 15 of them are in control group and the other 15 of them are experimental group. `We are leaders` circadian training program which each of parts has 40 minutes was executed on experimental group for 5 hours in 1 day. Any kind of study was not executed on control group. Within the scope of study, with the aim of defining the leadership abilities of students, `Leader Student Scale` which is tested in terms of effectualness and credibility and is developed by Tüysüz (2007) was used as data collection tool. According to results of the research, it is observed that the program `We are leaders` which is prepared to develop leadership qualities supports the leadership abilities' progress positively in dimensions of basic leadership skills, personal skills, problem solving ability, team work and social service on the students who take education first stage in primary schools. When it is looked at the students from gender aspect, it is observed that `We are leaders` training program which is given leadership education doesn't influence positively or negatively the students on gender basis. Key words: Leadership, Leadership Training Program, Personal Skills, Problem Solving Ability, Team Work, Social Serviceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim I. kademe öğrencilerinde liderlik eğitimi
dc.title.alternativeLeadership training for first stage students in primary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-18
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmSocial services
dc.subject.ytmTeam work
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10117965
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454526
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess