Show simple item record

dc.contributor.advisorRadmard, Somayyeh
dc.contributor.authorDönmez Özbaran, Belgin
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:22Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:22Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628068
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı adalet alanı olan meslek liselerinin öğrenci profilleri ve öğrencilerin bu tür okulları tercih nedenlerini ortaya koymaktır. Adalet alanı olan meslek liselerine olan talebi etkileyen etkenleri konu alan bu araştırma mevcut durumu betimlemeyi amaçladığından tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini 2014-2015 öğretim yılında İstanbul il sınırları içinde bulunan adalet alanı olan meslek liselerinde öğrenim gören öğrencileri kapsamaktadır. Örneklem ise Beylikdüzü, Büyükçekmece, Kadıköy, Güngören, Bakırköy ilçelerindeki adalet alanı olan meslek liselerinde öğrenim gören 490 öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada, Altunsaray'ın (2000) imam hatip liselerine istemi etkileyen etmenleri ortaya koymak için geliştirmiş olduğu beşli likert türü ölçek izin alınarak kullanılmış bazı bölümleri değiştirilmiş, güvenirlik ve geçerliliği yeniden yapılmıştır Adalet alanı olan meslek liselerine talebi etkileyen etkenlerin belirlenmesinde, aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde, frekans gibi betimsel istatistiklerden yararlanılacaktır. Ayrıca Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve t testi kullanılacaktır. Araştırmanın sonucuna göre katılan öğrencilerin, adalet alanı meslek liselerini kendi bireysel tercihleri ile birlikte anne-babanın iş ve eğitim durumu, ailenin gelir düzeyi kişisel tercihlerini etkilemektedir.Anahtar Kelimeler: Adalet alanı olan meslek lise, eğitim talebi,
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the profiles of the students of justice vocational high school. The subject of this study is demand for justice vocational high schools that's why scanning model is used. The study group is consist of students of justice vocational high schools in Beylikdüzü, Büyükçekmece, Bakırköy, Kadıköy,Güngören.The study field of the research includes justice vocatinal high schools in İstanbul in 2014-2015 academic year.And sample of the study includes 490 students of justice vocational high schools in in Beylikdüzü, Büyükçekmece, Bakırköy,Kadıköy, Güngören.In this study Altunsaray's (2000) five likert type scale was used to present the factors that affects the demand for religious high schools by permission, but some parts were shifted , the scale's validity and reliability were confirmed again for the purpose of this study. In this study arithmetic average, standart deviation, percent, frequency, celebral statistics,are going to be used to determine the demand for justice vocational high schools.Additionally, one way analysis of variance (ANNOVA) and t test are going to be used for the study.According to result of the study students demand for justice vocational high school was affected by their individual choice, their parents business and educational status, income level of the family.Keywords: justice vocational high school, demand for education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretimde mesleki ve teknik eğitim talebini etkileyen etkenler (İstanbul ili örneği)
dc.title.alternativeThe factors that affect vocational and technical education demand in high schools (Sample of İstanbul)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmDemand
dc.subject.ytmTechnical education
dc.subject.ytmTechnical high schools
dc.identifier.yokid10116071
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438340
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess