Show simple item record

dc.contributor.advisorTütüniş, Birsen
dc.contributor.authorChedid, Diran Roussayla Golfiden
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:19Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:19Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628051
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmenlerin mesleki bilgi ve öğretim uygulamaları arasında bir boşluk olup olmadığını ortaya çıkarmayı hedefliyor. Yapılan anket yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlere ve öğrencilere yöneliktir. Bu çalışmadaki katılımcılar, araştırmanın konusu olmayı gönüllü olarak kabul eden bir dil merkezindeki 10 öğretmeni içermektedir. Öğretmenlik Yetkinlik Testi'nin (TKT) ikinci bölümü uygulandı ve bu öğretmenlerin sınıfları, araştırma için veri toplamak adına gözlendi. Öyle ki, elde edilen veri analizi sonucu, öğretmenlerin bilgilerinin %16'sının öğrencilere aktarılmadığını ortaya çıkarmıştır. Yani, öğretmenlerin sahip oldukları bilgi ve yaptıkları arasında bir boşluk vardır. Dolayısıyla, öğretmenler bilgi aktarımındaki zayıflıklarının farkına varıp mesleki gelişim için öğretim tarzlarını geliştirebilirler ve böylelikle öğrenciler İngilizce öğrenmek için daha motive olurlar.
dc.description.abstractThis study aims to find out whether there is a gap between the teachers' professional knowledge and their teaching practices. The survey is addressed to EFL teachers and learners. 10 teachers from a language center volunteered to become the subjects of this study. Teaching Knowledge Test (TKT) part 2 was administered and these teachers' classes were observed to collect data for this study. In fact, the result of data analysis reveals that 16% of teachers' knowledge is not transferred to learners. So, there is a gap between teachers' knowledge and what they do. We believe that if teachers become aware of their weaknesses in transferring the information, they can improve their way of teaching for a professional growth and hence learners become more motivated for learning English.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparison of english as a foreign language teachers` professional knowledge and classroom practices
dc.title.alternativeYDİ öğretmenlerinin mesleki bilgileriyle sınıf aktivitilerinin karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmIn-class works
dc.subject.ytmTeaching practices
dc.subject.ytmProfessional knowledge
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.identifier.yokid10123507
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438365
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess