Show simple item record

dc.contributor.advisorGüdücü, Burcu
dc.contributor.authorÇatalbaş, Erkan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:14Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-10-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628007
dc.description.abstractKoçluk, bireyi ulaşmak istediği hedeflere yönlendiren, sürekli öğrenme ve kendini geliştirmeyi sağlayan etkili bir süreçtir. Koçluk, koç ile koçluk alan arasında birlikte kararlaştırılmış hedeflere ulaşmak amacıyla, karşılıklı deneyim ve kanaat paylaşımıdır. Eğitim koçluğunda, öğrencilerin hedeflerini gerçekleştirmesi ve akademik performansını yükseltmesi amaçlanmaktadır. Eğitim koçluğu, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmesi ve sorunlarına çözümler üretmesini sağlamaya dayanan, yapılandırılmış bir gelişimsel etkileşim sürecidir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desende yürütülmüştür. Araştırmanın amacı, eğitim koçluğunun öğrencilerin ders başarısı ve sınav performansı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemi, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Trabzon'daki devlet okullarında öğrenimlerini sürdüren ve TEOG sınavına hazırlanan 116 (yüzonaltı) sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilerden 58'i deney ve 58'i kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, öğrencilerin devam ettiği okullarda Matematik, Fen Bilgisi, Türkçe derslerinden aldıkları notlar ve TEOG sınavlarından aldıkları puanlardan oluşmaktadır. Öğrenciler, derslerden ve deneme sınavlarından aldıkları puanları, Trabzon Faroz Danışmanlık bünyesinde yürütülen koçluk hizmeti sürecinde, kendilerine dağıtılan bilgi toplama aracına aktarmışlardır. Bu araştırma, uygulamaya dayalı deneysel bir araştırma olması nedeniyle farklılık göstermektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular, eğitim koçluğunun öğrencilerin akademik başarısını artırdığını göstermektedir. Öğrencilerin ders başarısı ve sınav başarısına ilişkin ortalama puanlar cinsiyet değişkeni açısından istatistiksel olarak farklılaşmamakta, sadece Türkçe dersine ilişkin sınav başarısında kız öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Koçluk, eğitim koçluğu, ders başarısı, sınav başarısı.
dc.description.abstractCoaching is an effective process ensuring continuous learning and self-improvement. Coaching is also directed the individuals to goals they want to achieve. Coaching is to share mutual experience and opinion in order to achieve the targets agreed with the coach and coachee. Educational coaching aims raising the students' academic performance and achieving their goals. Educational coaching is a structured developmental interaction process based on providing students discover their strengths and weaknesses and find solutions to problems.This study was conducted in experimental pattern which is one of the quantified research designs. In this study it was aimed to reveal the effect of educational coaching on students' academic achievement and examination scores. The sampling group consist of 116 eighth grade students attending public schools and preparing TEOG examinations in Trabzon 2015-2016 academic year. 58 of the students are in the experimental and 58 of them are in control group.The data consist of the Mathematics, Science and the Turkish lessons' scores and the TEOG exam scores. In the coaching process conducted within the Trabzon Faroz Consulting Office the students in sampling groups inserted their examination scores in the information-gathering tool delivered to them.This research differs from other researches on this topic because this study is an experimental research based on the practice. The findings show that educational coaching improves students' academic achievement. It is not a statistically significant difference observed in average scores related to academic success and academic achievement in terms of gender but only for the Turkish course a statistically significant difference is observed in favour of the girls.Key Words: Coaching, educational coaching, academic achievement, exam successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title8. sınıf öğrencilerinin ders başarısında eğitim koçluğunun etkileri
dc.title.alternativeThe effects of educational coaching in success of eighth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-20
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCoaching
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmExamination
dc.identifier.yokid10126836
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469735
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess