8. sınıf öğrencilerinin ders başarısında eğitim koçluğunun etkileri
dc.contributor.advisor | Güdücü, Burcu | |
dc.contributor.author | Çatalbaş, Erkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:49:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:49:14Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-10-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628007 | |
dc.description.abstract | Koçluk, bireyi ulaşmak istediği hedeflere yönlendiren, sürekli öğrenme ve kendini geliştirmeyi sağlayan etkili bir süreçtir. Koçluk, koç ile koçluk alan arasında birlikte kararlaştırılmış hedeflere ulaşmak amacıyla, karşılıklı deneyim ve kanaat paylaşımıdır. Eğitim koçluğunda, öğrencilerin hedeflerini gerçekleştirmesi ve akademik performansını yükseltmesi amaçlanmaktadır. Eğitim koçluğu, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmesi ve sorunlarına çözümler üretmesini sağlamaya dayanan, yapılandırılmış bir gelişimsel etkileşim sürecidir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desende yürütülmüştür. Araştırmanın amacı, eğitim koçluğunun öğrencilerin ders başarısı ve sınav performansı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemi, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Trabzon'daki devlet okullarında öğrenimlerini sürdüren ve TEOG sınavına hazırlanan 116 (yüzonaltı) sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilerden 58'i deney ve 58'i kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, öğrencilerin devam ettiği okullarda Matematik, Fen Bilgisi, Türkçe derslerinden aldıkları notlar ve TEOG sınavlarından aldıkları puanlardan oluşmaktadır. Öğrenciler, derslerden ve deneme sınavlarından aldıkları puanları, Trabzon Faroz Danışmanlık bünyesinde yürütülen koçluk hizmeti sürecinde, kendilerine dağıtılan bilgi toplama aracına aktarmışlardır. Bu araştırma, uygulamaya dayalı deneysel bir araştırma olması nedeniyle farklılık göstermektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular, eğitim koçluğunun öğrencilerin akademik başarısını artırdığını göstermektedir. Öğrencilerin ders başarısı ve sınav başarısına ilişkin ortalama puanlar cinsiyet değişkeni açısından istatistiksel olarak farklılaşmamakta, sadece Türkçe dersine ilişkin sınav başarısında kız öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Koçluk, eğitim koçluğu, ders başarısı, sınav başarısı. | |
dc.description.abstract | Coaching is an effective process ensuring continuous learning and self-improvement. Coaching is also directed the individuals to goals they want to achieve. Coaching is to share mutual experience and opinion in order to achieve the targets agreed with the coach and coachee. Educational coaching aims raising the students' academic performance and achieving their goals. Educational coaching is a structured developmental interaction process based on providing students discover their strengths and weaknesses and find solutions to problems.This study was conducted in experimental pattern which is one of the quantified research designs. In this study it was aimed to reveal the effect of educational coaching on students' academic achievement and examination scores. The sampling group consist of 116 eighth grade students attending public schools and preparing TEOG examinations in Trabzon 2015-2016 academic year. 58 of the students are in the experimental and 58 of them are in control group.The data consist of the Mathematics, Science and the Turkish lessons' scores and the TEOG exam scores. In the coaching process conducted within the Trabzon Faroz Consulting Office the students in sampling groups inserted their examination scores in the information-gathering tool delivered to them.This research differs from other researches on this topic because this study is an experimental research based on the practice. The findings show that educational coaching improves students' academic achievement. It is not a statistically significant difference observed in average scores related to academic success and academic achievement in terms of gender but only for the Turkish course a statistically significant difference is observed in favour of the girls.Key Words: Coaching, educational coaching, academic achievement, exam success | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | 8. sınıf öğrencilerinin ders başarısında eğitim koçluğunun etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of educational coaching in success of eighth grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-20 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Coaching | |
dc.subject.ytm | Course success | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.identifier.yokid | 10126836 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 469735 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Psikoloji Bilim Dalı |